//
کدخبر: ۲۹۴۰۶ //

تشخیص آنی سلامت مواد تشکیل دهنده زولبیا و بامیه

رئیس اداره بهداشت و محیط وزارت بهداشت گفت: بهره مندی از دستگاه‌های تجهیزات پیشرفته در سیستم نظارتی وزارت بهداشت، قابلیت تشخیص دمای داخل بسته بندی‌های مواد لبنی و سلامت روغن زولبیا و بامیه را فراهم کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، خسرو صادق نیت گفت: روند نظارت بر سلامت مواد غذایی در ماه‌های ویژه ای، چون ماه رمضان با پیگیری‌های بیشتری انجام می‌شود و کیفیت اقلام مصرفی این ماه، در کوتاهترین زمان ممکن سنجیده می‌شود.

 

وی افزود: زولبیا و بامیه، از جمله موادی است که در سبد غذایی خانوار قرار می‌گیرد و نظارت بر بهداشت و کیفیت مواد تشکیل دهنده آن برعهده وزارت بهداشت است.

رئیس اداره بهداشت و محیط وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: با افزایش تقاضا نسبت به زولبیا و بامیه در ماه رمضان، کنترل روغن مصرفی در پخت این محصول، به وسیله دستگاه‌های تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود و در صورت استفاده از روغن‌های چند بار مصرف شده و کیفیت پایین مواد به کار رفته در پخت این شیرینی با خاطیان امر برخورد جدی خواهد شد.

وی عنوان کرد: شیر و پنیر از جمله لبنیاتی هستند که متقاضیان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و به انگیزه‌ای برای جذب مشتری در بین فروشندگان تبدیل شده اند؛ بنابراین با نظارت دقیق بازرسان وزارت بهداشت و بهره مندی از قابلیت تشخیص دمای داخل بسته بندی لبنیات توسط دستگاه‌های تجهیزات پیشرفته، از احتکار این کالا در مغازه‌ها جلوگیری شده و اطمینان از سلامت و کیفیت مواد حاصل خواهد شد.

صادق نیت در پایان یادآوری کرد: در صورت احراز تخلف از جانب تولید کنندگان و فروشندگان مواد غذایی، با خاتیان امر برخورد شده و بر اساس نوع تخلف، از طریق مراجع قانونی به جرم آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

 

منبع: بلاغ
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان