//
کدخبر: ۲۸۸۷۰ //

حباب‌ نوشابه‌های گازدار، چه خاصیتی دارند؟!

محققان متوجه شده‌اند نوشابه‌های گازدار به سبب داشتن مقدار زیادی گاز دی‌اکسید باعث ایجاد احساس گرسنگی و همچنین بروز اضافه وزن و چاقی می‌شوند.

حباب‌ نوشابه‌های گازدار، چه خاصیتی دارند؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

حباب‌هایی که در نوشابه‌های گازدار دیده می‌شود به دلیل استفاده از دی‌اکسید در آنهاست. محققان کشف کرده‌اند که این حباب‌های ناشی از فرایند گازدار کردن نوشابه‌ها ارتباط مستقیمی با بروز چاقی در مصرف کنندگان می‌شود.

گروهی از محققان در دانشگاه Birzeit، با بررسی این موضوع دریافتند که گازهای موجود در نوشابه سبب تولید هورمونی به نام گرلین در بدن می‌شود که وظیفه علامت دادن در زمینه احساس گرسنگی و تحریک اشتها را به عهده دارد.

محققان با آزمایش روی موش‌ها، به آنها نوشیدنی‌هایی متفاوت شامل آب، شیر، آبمیوه و نوشابه گازدار دادند. نتایج نشان داد موشی که نوشابه گازدار مصرف کرده بود طی یک هفته دچار افزایش وزن بیشتر در مقایسه با موش‌های دیگر مورد آزمایش پیدا کرد و به سبب ترشح بیشتر هورمون گرلین، میل و اشتهایی بیشتر هم نسبت به سه موش دیگر یافت.

در آزمایش انسانی روی دانش‌آموزان مشخص شد سطح گرلین خون شرکت‌کنندگان در این آزمون پس از مصرف نوشابه‌های گازدار، ۶ برابر نسبت به مصرف‌کنندگان آب معدنی به جای نوشابه گازدار، افزایش یافته است.

این محققان اضافه کردند که تفاوت چندانی میان رژیم یا غیر رژیمی بودن نوشابه‌ها از این لحاظ نیست.

جزئیات بیشتری از این تحقیق در Obesity Research and Clinical Practice منتشر شده است.

 

منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان