//
کدخبر: ۲۵۴۱۹۷ //

باید در زمینه پیشگیری از کرونا در کودکان بیشتر احتیاط کنیم!

مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اقدامات درمانی برای کودکان بسیار سخت‌تر از بزرگسالان است، بنابراین باید در زمینه پیشگیری از کرونا در کودکان، بیشتر احتیاط کرد.

باید در زمینه پیشگیری از کرونا در کودکان بیشتر احتیاط کنیم!
به گزارش فرتاک نیوز،

مریم پور آدینه عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند، کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، این در حالی است که طی روزهای اخیر تعداد زیادی از کودکان و نوزادان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مدیرگروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: درمان و اقدامات درمانی برای کودکان بسیار سخت‌تر از بزرگسالان است، بنابراین باید در زمینه پیشگیری از کرونا در کودکان بیشتر احتیاط کنیم.

وی عنوان کرد: هر کودکی که به بیماری تب‌دار مبتلا می‌شود یا علائمی نظیر سرفه خشک، افزایش تعداد تنفس، کاهش اشتها، بی‌خوابی و پرخاشگری دارد، باید به طور حتم به پزشک مراجعه کند.

پور آدینه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مراکز ۱۶ ساعته در استان فعال است و در صورت نیاز می‌توان به این مراکز مراجعه و از خدمات مراقبین سلامت و پزشکان که به طور شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات هستند، بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: با بروز علائم اولیه سرماخوردگی ساده و تب پایین می‌توان با مراجعه به پزشک و اقدامات درمانی از بیماری پیشگیری کرد و بهترین اقدام ماندن در خانه، خوردن مایعات گرم و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۱۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان