//
کدخبر: ۲۲۳۶۵ //
وزیر بهداشت

زنگ خطر برای خانواده ها؛ دانش آموزان چاق و دارای فشار خون هستند

وزیر بهداشت گفت: این موضوع که 10 درصد دانش آموزان چربی خون بالا و 50 درصد آنها اضافه وزن دارند زنگ خطری برای خانواده‌ها است.

زنگ خطر برای خانواده ها؛ دانش آموزان چاق و دارای فشار خون هستند

به گزارش فرتاک نیوز، سید حسن هاشمی گفت: این موضوع که ۱۰ درصد دانش آموزان چربی خون بالا و ۵۰ درصد آنها اضافه وزن دارند زنگ خطری برای خانواده‌ها است و باید حتما مراقبت کنند. امروز ۲۷ درصد مردم فشار خون دارند و اگر این روند ادامه پیدا کند حتما آینده خوبی نخواهیم داشت.

* خانواده‌ها و انجمن‌های زیادی از این طرح استقبال کردند. حداقل اگر خود این افراد رعایت کنند و نمک و چربی کمتری استفاده کنند و تحرک خود را افزایش دهند، اتفاق خوبی خواهد افتاد.

* در حال حاضر از ۱۰ دانش آموز ۹ نفرشان دچار کم تحرکی هستند. آنها در آینده با دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و مفصلی و استخوانی مواجه می‌شوند.

* سالیانه ۱۸ هزار نفر بر اثر تصادف از بین می‌روند بسیار بد است و بخشی از آن به عهده مردم و بخشی دیگر وظیفه مسئولان است.

*در ایران مردم تا ۶۰ گذشته به علت ابتلا به وبا، سرخک و سایر بیماری‌های غیر واگیر از بین می‌رفتند.

* طبق آمار تقریبا از هر ۱۰ دانش آموز ایرانی پنج نفر از آنها چاق هستند این معادل ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان کشور است. همچنین ۲۷ درصد آنها چربی خون بالا دارند که یکی از دلایل اصلی آن استفاده از فست فودها است.

* همچنین از هر ۱۰ دانش آموز نیز حداقل یک نفر به طور روزانه از سوسیس و کالباس استفاده و تنها ۶۰ درصد آنها از شیر استفاده می‌کنند.

* از هر چهار نفر ایرانی یک نفر به دلیل مصرف زیاد نمک مبتلا به فشار خون بالا هستند یعنی ۸۹ درصد ایرانیان بیش از حد استاندارد نمک مصرف می‌کنند.  

*۸۰ درصد دانش آموزان ایرانی کم تحرک هستند،

* در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در کشور آموزش دیده‌اند که بخش عمده‌ای از آن را دانش آموزان تشکیل می‌دهند و قرار است این رقم را به ۲۰ میلیون نفر افزایش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان