//
کدخبر: ۲۰۹ //

۵ دوای سرطان در بشقاب های شما

بهترین راه درمان سرطان پیشگیری است. اگر در خانواده تان سابقه این بیماری را دارید، اگر یک بار این بیماری را شکست داده اید و اگر می خواهید از ابتلا به این بیماری در امان بمانید توجه ویژه ای به تغذیه تان داشته باشید. چون خداوند مواد غذایی مفیدی خلق کرده که خواص ضدسرطانی بالا دارند.

5 دوای سرطان در بشقاب های شما

شما می توانید این نعمت ها را به طور روزانه مصرف کرده و سلامتی تان را به طبیعی ترین شکل ممکن تضمین کنید. با ما باشید تا با مواد غذایی ضدسرطان آشنا شوید.

چغندر

چغندر یکی از سبزیجات پرمصرف است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی ویتامین B و C و همچنین مواد معدنی لازم مانند پتاسیم، آهن، سدیم، منیزیم و میزان زیادی فیبرهای غذایی است. یادتان باشد که اکثر مواد غذایی بنفش خاصیت ضدسرطانی دارند. این مواد غذایی همچنین انرژی خوبی به بدن رسانده و باعث شادابی و پاکسازی بدن از سموم می شوند.

چغندر خواص ضدالتهابی دارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. می توانید این ماده غذایی را به صورت پخته شده و خام میل کنید. توصیه می شود از انواع طبیعی و ارگانیک آن استفاده کنید. برگ های چغندر نیز خواص زیادی دارند و می توانید آن ها را به سبزی خوردن یا سالادهایتان اضافه کنید.

بروکلی

تمام خانواده کلم ها از کام برگ گرفته تا گل کلم و غیره جزو مواد غذایی ضدسرطان هستند. بروکلی به همراه دیگر هم خانواده های خود از ابتلا به سرطان پروستات، سینه، ریه و کولون پیشگیری می کند.

بروکلی به دلیل دارا بودن میزان زیادی ویتامین C و E و مواد معدنی مفید مانند کلسیم و آهن تأثیر زیادی در سلامتی و پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد. خیلی از افراد بروکلی را به صورت بخارپز مصرف می کنند. با این حال برای افزایش فواید آن توصیه می شود که این سبزی را به میزان اندکی پخته شود تا رنگ و بافت و خواص آن حفظ شود. همچنین می توانید جوانه بروکلی را به سالادها و دیگر غذاهایتان اضافه کنید. جوانه بروکلی طعم خوشمزه ای دارد و یکی از مغذی ترین سبزیجات است. یکی از گونه های بروکلی نیز که در سال های اخیر شهرت زیادی یافته است کلم کیل است که خواص فوق العاده ای دارد. این نوع از بروکلی نیز یک سبزی ضدسرطان قوی است و از رشد تومورها پیشگیری می کند.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه با خواص فوق العاده است. این ریشه درمانگر حاوی ترکیبات ضدسرطانی است که از رشد تومورها پیشگیری می کند. زردچوبه همچنین برای افرادی که داروی ضدسرطان مصرف می کنند مفید است چون باعث کاهش عوارض جانبی این داروها می شود. این ادویه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که ضدالتهاب بوده و به ویژه باعث بهبود کیفیت زندگی افرادی می شود که از درد مفاصل، روماتیسم، فیبرومیالژی، خستگی مزمن و غیره رنج می برند.

زردچوبه مانند یک مکمل است. البته مکملی که به سادگی مصرف می شود و قیمت آن ارزان بوده و در دسترس همه قرار دارد. ویژگی مثبت دیگر زردچوبه این است که می توانید آن را به تمام غذاهایتان اضافه کنید. این ادویه یک رنگ خوراکی طبیعی است و طعم غذاها را بهتر می کند. شما می توانید از این ادویه به میزان مناسبی در تهیه انواع سوپ ها، خورش ها و حتی برخی اسموتی ها و کیک ها استفاده کنید.

 

چای سبز

چای سبز یکی از چای های معروف آسیایی است که امروزه در تمام جهان مصرف می شود. این چای خواص ضدسرطانی دارد. علاوه بر این باعث به تأخیر انداختن پیری سلول ها شده، حالت احتباس آب را کاهش داده و به تمیز شدن پوست و برطرف شدن آلرژی ها کمک می کند. بهتر است بدانید که چای سبز باعث کاهش استرس می شود و به دلیل دارا بودن تئین، انرژیتان را بالا می برد. برای بهره بردن از خواص این چای یک فنجان بین روز و یک فنجان دیگر بعد از ظهر (بین وعده های اصلی) بدون افزودن شکر میل کنید.

انگور قرمز

همانطور که اشاره شد مواد غذایی بنفش و ارغوانی رنگ خواص ضدسرطانی دارند. انگور قرمز و بنفش نیز ای این قاعده مستثنا نبوده و یکی از میوه های خوشمزه برای مقابله و پیشگیری از سرطان محسوب می شود. چون حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان های شناخته شده مانند فلاوونوئیدها است.

از طرف دیگر انگور قرمز حاوی یک ماده مغذی دیگری است که شهرت زیادی در دنیای زیبایی دارد. این ماده رسوراترول نام دارد و مانع از رشد سلول های سرطانی می شود. اگر انگور قرمز مصرف می کنید از انواع طبیعی و ارگانیک آن استفاده کنید. یادتان باشد که پوست این میوه و همچنین هسته آن بخش های مغذی آن بوده و فواید زیادی برای بدن دارند.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان