//
کدخبر: ۱۸۶۱۷۸ //

فشار خون ۹۷۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه کنترل می شود

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کنترل فشار خون ۹۷۰هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه خبر داد.

فشار خون 970 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه کنترل می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

شکیبا گفت: کمپین فشار خون از 27 اردیبهشت در استان آغاز می شود و در راستای اجرای این کمپین، فشار خون حدود 970 هزار نفر از جمعیت استان کنترل می شود.

وی افزود:  جمعیت هدف ما تمام مردان و زنان بالای 30 سال شهر، روستا و عشایر و تمام مادران باردار بدون شرایط سنی یعنی در هر سنی که باشند باید غربالگری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بحث کمپین فشار خون کار بسیار بزرگی است که با دستور وزیر بهداشت و درمان در ویدیو کنفرانسی که در دانشگاه برگزار شد، استارت خورد.

شکیبا شعار برنامه امسال را "بسیج ملی، کنترل فشار خون بالا" اعلام کرد و افزود: برنامه کمپین فشار خون از 27 اریبهشت به مدت یک ماه آغاز می شود و در این مدت باید تعداد افراد جامعه ای که فشار خون بالای دارند شناسایی و غربالگری شود.

وی شایع ترین علت مرگ و میر در کشور، را از فشار خون بالا دانست و گفت: 60 درصد بیماران فشار خونی از بیماری خود اطلاع ندارند و این نوع بیماری را بیماری خاموش می گویند که می توان با امکانات کم و با فشار خون گرفتن ساده به وجود آن پی برد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۱۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان