//
کدخبر: ۱۷۳۲۴ //

اگر می خواهید از آلزایمر در امان باشید!

در سال 2013، محققان دانشگاه کالیفرنیا از تأثیر ادویه ای ساده در حفظ و ارتقای سلامت مغز پرده برداشتند. این ادویه چیزی نبود جز ... .

اگر می خواهید از آلزایمر در امان باشید!
به گزارش فرتاک نیوز،

امروزه هنوز روشی مؤثر و مناسب برای مقابله با آلزایمر شناخته نشده است. با این حال پزشکان و نورولوژیست ها بر ضرورت داشتن تغذیه ای سالم و قبل از هر چیز حفظ فعالیت های ذهنی مغز تأکید دارند. در سال 2013، محققان دانشگاه کالیفرنیا از تأثیر ادویه ای ساده در حفظ و ارتقای سلامت مغز پرده برداشتند. این ادویه چیزی نبود جز دارچین! دارچین تا حد امکان از ابتلا و پیشرفت زوال عقل پیشگیری می کند. در این مطلب در خصوص تأثیر این ادویه ی پرخاصیت در پیشگیری از آلزایمر بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 دارچین چه می کند؟

به گفته ی نورولوژیست ها، بیماری آلزایمر در حال پیشرفت و گسترش در بین مردم کل دنیاست. این بیماری به یک دلیل ساده بروز می کند و آن هم زندگی طولانی است. در واقع این بیماری بیشتر در بین افراد 80 سال و بیشتر بروز می کند. هر چه سن و سال بالا می رود خطر بروز زوال عقل بیشتر می شود. با این حال محققان به بررسی های خود ادامه داده، تمام تلاش خود را برای به تأخیر انداختن بیماری و بهبود کیفیت زندگی بیماران به کار گرفته اند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که دارچین باعث کاهش تأثیر آلزایمر می شود و بروز آن را به تأخیر می اندازد.

ترکیبات ضدآلزایمر دارچین

دارچین حاوی دو ترکیب فوق العاده است که از مغز حفاظت می کنند. این دو ترکیب عبارتند از سینامیک الدهید و اپی کاتچین که مانع از تجمع پروتئین آسیب رسانی می شوند که باعث بروز آلزایمر می شود. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می شود مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورون ها ایجاد می کند. این پروتئین ها اتحاد و همکاری برخی از بافت های مغزی را دچار مشکل می کنند. خوشبختانه دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات ممانعت می کند.

 

نتایج بررسی های دیگر نیز نشان می دهند که این ادویه علاوه بر پیشگیری از آلزایمر از ابتلا به بیماری قند نیز جلوگیری می کند. بهتر است بدانید حدود 20 درصد افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند در معرض آلزایمر قرار می گیرند.

دمنوش دارچین,چای دارچین

دارچین قند خون را به میزان 29 درصد کاهش می دهد

 

دارچین قند خون را به میزان 29 درصد کاهش می دهد. برای این کار کافی است که به مدت 40 روز، روزانه دو مرتبه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین مصرف کنید. با این حال محققان همچنان در حال انجام بررسی های تکمیلی هستند. البته نباید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در مصرف این ادویه نیز دچار افراط شد. کافی است آن را در آشپزخانه داشته باشید و به طور مرتب و به میزان معقول به غذاهایتان بزنید.

 

بهترین روش های مصرف دارچین برای بهره مندی از خواص آن

قهوه با طعم دارچین

نتایج بررسی های متعدد نیز نشان داده است که قهوه برای محافظت از سلامت مغز و به ویژه پیشگیری از آلزایمر مفید است. بنابراین می توانید در وعده ی صبحانه یک فنجان قهوه را با کمی دارچین میل کنید. مطمئن باشید طعم فوق العاده ی آن روز خوبی را برایتان رقم می زند و علاوه بر این مغزتان را بیش از پیش حفاظت می کنید. کافی است مثل همیشه قهوه را دم کنید و چند گرم یا یک نوک انگشت دارچین روی آن بپاشید. البته می توانید داخل فنجان چایتان نیز کمی پودر دارچین بریزید و از عطر و طعم چایتان لذت ببرید.

دارچین روی میوه های خام

سیبی را با دقت بشویید و با پوست خرد کنید. مقداری پودر دارچین روی آن بپاشید و میل کنید. می توانید یک عدد پرتقال را نیز پوست بگیرید و به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. سپس 25 گرم عسل را با 2 گرم پودر دارچین مخلوط کرده و روی آن بریزید. در این صورت پرتقالی شیرین و طعم دار میل خواهید کرد. علاوه بر این اگر به میوه ی پاپایا دسترسی دارید نیز می توانید آن را دو نیم کرده و مقداری ماست شیرین به آن بزنید و کمی پودر دارچین روی آن بپاشید و میل کنید.

 دارچین,خواص دارچین،خاصیت دارچین

 چای دارچین به هضم غذا، کاهش التهاب های بدن و بهبود جریان خون کمک می کند

 

چای با طعم دارچین و عسل

برای تهیه ی چای دارچینی به یک عدد چوب دارچین معادل 3 گرم، 1 قاشق غذاخوری عسل (25 گرم) و 1 لیوان آب (200 میلی لیتر) نیاز دارید. کافی است اول آب را داغ کرده و زمانی که به جوش آمد چوب دارچین را با عسل به آن بیفزایید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بجوشد و زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید برای دقایقی بماند. می توانید روزانه دو مرتبه از این چای خوشمزه میل کنید. چای دارچین به هضم غذا، کاهش التهاب های بدن و بهبود جریان خون کمک زیادی می کند.

 

برای بهبود حافظه و پیشگیری از آلزایمر، سالم زندگی کنید

حرف حساب این است که در روزگار ما دارویی برای مقابله با بروز آلزایمر و همچنین درمان آن وجود ندارد. البته فقط آلزایمر نیست و در روزگاری که ما زندگی می کنیم خیلی از بیماری ها درمانی ندارد. تنها راهی که می توان از آلزایمر و بسیاری از بیماری های دیگر پیشگیری کرد داشتن سبک زندگی سالم است. برای بهبود حافظه و پیشگیری از آلزایمر، سالم زندگی کنید و هر روز با انجام بازی های فکری، قدرت درکتان را بالا ببرید. از مواد غذایی سالم غافل نشوید و از هر موقعیتی برای مصرف دارچین استفاده کنید.

 

منبع: بهداشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان