//
کدخبر: ۱۷۰۰۲ //

مواد غذایی که نیاز به شستشوی بیشتری دارند

اگر بعد از مصرف غذا احساس سنگینی یا دل درد می کنید بهتر است در شستشوی مواد غذایی بیشتر دقت کنید. شستن مواد غذایی باعث دفع میکروب ها و حشرات ریز و بقایای سموم می شود

مواد غذایی که نیاز به شستشوی بیشتری دارند

به گزارش فرتاک نیوز،

سیب

سیب در هوای آزاد رشد می کند و معمولاً در معرض آفت کش ها قرار دارد. حتماً سیب را قبل از مصرف با دقت بشویید تا سموم باقی مانده روی آن از بین بروند. گلابی، انگور، انجیر و آلو نیز مانند سیب نیاز به شستشوی دقیق دارند.

ماهی

نباید به تصور اینکه ماهی در آب زندگی می کند از شستشوی دقیق آن با آب خودداری شود. به خاطر اینکه ماهی در معرض برخی باکتری ها و همچنین باقیمانده پلاستیک یا برچسب های بسته بندی قرار دارد.

سیب زمینی

سیب زمینی از درون خاک بیرون کشیده می شود و به همین دلیل خاکی بوده و به کود و بقایای آفت کش ها آلوده است؛ بنابراین لازم است که قبل از پختن یا پوست گرفتن با دقت با آب شستشو داده شود. بهتر است سیب زمینی را برای دقایقی در تشت آب بخیسانید.

کاهو

حواستان به حلزون های کوچک بدون صدفی که روی کاهو دیده می شوند باشد. بنابراین توصیه می شود برای از بین بردن بقایای آفت کش ها و خاک و همچنین موجودات ریز، کاهو را قبل از مصرف به خوبی بشویید.

بهتر است سه بار کاهو را بشویید و آب بکشید. بار اول 2 قطره سرکه سفید به آب اضافه کنید تا اگر حلزون به آن چسبیده باشد از بین برود. دو بار نیز کاهوها را آب کشی کنید تا سرکه آن از بین برود.

کدو

حتی اگر قرار است پوست کدو را بگیرید باز نیاز به شستشوی دقیق دارد. البته خیلی از افراد کدو را با پوست مصرف می کنند که در این صورت شستشوی آن مهم تر می شود. این کار ابتدا برای از بین بردن خاک و همچنین میکروب ها و باقیمانده آفت کش ها است. متأسفانه میکروب های باقیمانده در پوست کدو باعث بروز مشکلات گوارشی و حتی مسمومیت غذایی می شوند.

توت فرنگی

حتی توت ها را نیز قبل از مصرف بشویید. اگر در باغ و جنگلی قدم می زنید و خودتان توت فرنگی، تمشک و غیره می چینید باید بدانید که ممکن است به ادرار حیوانات آلوده باشند. بنابراین لازم است که با دقت شستشو داده شوند.

 

منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان