//
کدخبر: ۱۶۶۹۱ //

این داروها چه بلایی در تعطیلات نوروز سرتان می آورند؟

یک داروساز گفت: با مصرف خودسرانه قرص ایبوپروفن در هنگام بروز سردرد افراد دچار عوارض مختلفی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و گوارشی می‌شود.

این داروها چه بلایی در تعطیلات نوروز سرتان می آورند؟

به گزارش فرتاک نیوز، محمدرضا شوشتری متخصص داروساز ؛ با اشاره به مصرف خودسرانه مسکن ها به ویژه ایبوپروفن و عوارض ناشی از آن گفت: متاسفانه مصرف خودسرانه داروهای مختلف در بین مردم کشورمان رواج پیدا کرده است و بیمار‌ها بخصوص در هنگام سفر در اثر بروز عارضه‌ای اقدام به مصرف خودسرانه دارو می‌کنند.

وی بیان کرد: مسافران نوروزی در هنگام بروز بیماری سردرد به صورت خودسرانه متاسفانه اقدام به مصرف قرص‌های ایبوپروفن و حتی ژلوفن می‌کنند که به دلیل خاصیت ضد درد التهابی بودن این دارو در اثر مصرف زیاد تاثیر منفی بر اعضای مختلف بدن افراد می‌گذارد.

شوشتری عنوان کرد: مصرف بدون تجویز قرص ایبوپروفن سبب بروز عوارضی در شریان‌های قلب می‌گذارد و سبب ایجاد یک بی‌نظمی در ضربان قلب و حتی باعث تنگ شدن رگ‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: مصرف قرص ایبوپروفن باعث ایجاد ناراحتی‌های معده و گوارش می‌شود و این قرص برای بیماران دیابتی و افراد دارای فشار خون بالا بسیار ضرر دارد.

این داروساز ادامه داد: مصرف قرص ایبوپروفن به صورت خودسر قند خون بدن را از حالت نرمال خارج می‌کند و من به مسافران نوروزی توصیه می‌کنم که در هنگام بروز سردرد و یا مشکل دیگری به جای استفاده از قرص‌های ایبوپروفن و حتی ژلوفن با مراجعه به پزشک متخصص علت درد را ریشه یابی کنند.

وی یادآور شد: در هنگام بروز سردرد برای مسافران نوروزی بهتر است به جای قرص‌های ایبوپروفن و ژلوفن از استامینوفن مصرف کنند تا عوارض بعدی گریبان‌گیر این افراد نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان