//
کدخبر: ۷۷۴۴ //

جذابیت و زیبایی به قیمت انواع سرطان

زیبایی ظاهر، یکی از ابعاد مهم مدنظر برای همه افراد جامعه به‌خصوص بانوان جوان است. از این‌رو همواره این گروه به دنبال یافتن موادی مرغوب برای بهبود وضعیت ظاهری خود هستند.

به گزارش فرتاک نیوز:  4000 سال پیش، مصریان باستان از اولین افرادی بودند که با استفاده از چربی گوسفند به همراه پودر زغال، عناصر آنتیموان و سرب برای خود کرم تهیه می‌کردند.

در قرن های 15 و 16 میلادی مصرف لوازم‌ آرایشی تنها برای خانواده‌­های سلطنتی مجاز بود؛ اما در قرن 18 تقریباً تمام سطوح جامعه از این مواد استفاده می‌کردند.

محققان آمریکایی گزارش کرده‌اند، یک‌هشتم از 82000 ترکیبی که در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می­‌شود مواد شیمیایی صنعتی هستند که این ترکیبات را حتی می‌توان در علف‌کش‌ها و آفت‌زدا‌ها نیز یافت.

دو ماده به‌ عنوان مواد نگه‌دارنده در مرطوب‌کننده‌ها به‌کار می‌روند که منجر به حساسیت‌های پوستی می‌شوند. این دو ماده، تومور و اختلالات کبدی و کلیه‌ای ایجاد می‌کنند و به‌طور چشمگیری مشکلات تنفسی به همراه دارند.

در اتحادیه اروپا دی بوتیل فتالات به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین مواد برای موجودات آبزی برشمرده شده اما بااین‌حال فتالات هم‌چنان در بسیاری از عطرها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پارابن می‌تواند در سیستم هورمونی مردانه نیز ایجاد اختلال کرده و تولیدمثل مردان را دچار مشکل کند. متیل پارابن در ترکیب با اشعه فرابنفش بتا سبب پیری زودرس پوست می‌شود و به دنبال آن جهش در سلول‌های پوست را به وجود می‌آورد.

 

منبع: عصر خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان