//
کدخبر: ۴۵۵۳۶۷ //

چگونه جای جوش را از بین ببریم؟

آیا فرورفتگی و جای جوش صورتتان بر اعتماد به نفس شما تاثیر گذاشته است و درمان جای جوش صورتتان معضلی بزرگ برای شما شده است؟

چگونه جای جوش را از بین ببریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جای جوش یا اسکار، یکی از مشکلات پوستی است که بسیاری از افراد با آن مواجه‌اند، اما خبر خوب است که با روش‌های نوین تخصصی ترمیم جای جوش عمیق، قابل‌درمان است.

روش‌هایی مانند کرم یا سرم‌های ترمیمی، برای رفع جای جوش خیلی زمان‌بر هستند و ممکن است برخی از افراد پس از یک دوره مصرف، با تاثیرات چندانی رو‌به‌رو نشوند؛ اما تکنولوژی پیشرفته لیزر درمانی، یک روش عالی و منحصر‌به‌فرد برای ترمیم جای جوش صورت محسوب می‌شود تا صورتتان را مثل آینه صاف و یکدست کند. در ادامه به شرح هر یک از این روش‌ها و تاثیرات آن خواهیم پرداخت. 

درمان جای جوش و اسکار با لیزر IPL؛ معجزه‌ای برای داشتن پوستی صاف

لیزر پالسی آی پی ال نوعی لیزر برای ترمیم جای جوش عمیق، اسکار‌های جزئی و لکه‌های ناشی از جوش به‌شمار می‌رود. در این روش یک نور پالسی شدید کالیبره شده با حرارت بالا به سطح پوست می‌تابد. بدین ترتیب؛ اشعه لیزر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و موجب تخریب نواحی تیره مانند رنگدانه‌های تیره ناشی از جوش می‌شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه با لیزر آی پی ال، بهتر است 3 تا 6 جلسه با فاصله تحت درمان قرار بگیرید. همچنین تعداد جلسات درمان و هزینه لیزر جای جوش نسبت‌به نتایج شگفت‌انگیز آن بسیار مناسب است. 

تحریک و کلاژن‌سازی پوست با میکرونیدلینگ؛ روشی موثر برای ترمیم جای جوش صورت

یکی از روش‌های موثر برای ترمیم جای جوش صورت استفاده از تکنولوژی نوین میکرونیدلینگ است. در این روش سوزن‌های بسیار ریزی با سرعت بالا به سطح پوست برخورد می‌کنند که تماس آن‌ها به سطح پوست، موجب تحریک و کلاژن‌سازی می‌شود. در روش میکرونیدلینگ ممکن است مقداری تزریق کلاژن برای جای جوش در حین میکرونیدلینگ انجام شود. 

از این طریق کلاژن‌سازی اتفاق می‌افتد و با ایجاد مویرگ‌های خونی و تولید الاستین، در کمترین زمان، جای جوش درمان خواهد شد. بدین‌ترتیب این دستگاه قابلیت جوانسازی و لیفت صورت را نیز دارد.  دوره نقاهت میکرونیدلینگ 1 تا 3 روز است و پس از آن بیمار کاملا سلامتی پوست خود را به دست می‌آورد.  

تزریق کلاژن برای جای جوش؛ راهی معجزه‌آسا برای از بین بردن جای جوش 

تزریق کلاژن برای جای جوش، یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم جای جوش است که طرفداران بسیاری دارد. تزریق ژل، کلاژن یا فیلر باعث پر شدن گودی صورت و ترمیم جای جوش عمیق می‌شود که در نتیجه سطح پوست را صاف و یکدست می‌کند. تزریق ژل یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ترمیم جای جوش است که معمولا به افراد میانسال پیشنهاد می‌شود.

حین انجام تزریق ممکن است فقط کمی سوزش احساس کنید و دوره نقاهتی ندارد. پس از انجام این روش شما به‌راحتی می‌توانید حتی به‌تنهایی به خانه یا سرکار بازگردید. اگر علاوه‌بر درمان جای جوش، قصد لاغری و زاویه‌سازی صورت را دارید، دستگاه ترواسکالپ، گزینه‌ای ایده‌آل برای جوانسازی و زاویه‌دار کردن صورت محسوب می‌شود.

درمان و ترمیم جای جوش با لیزر CO2 فرکشنال 

لیزر فرکشنال برای از بین بردن و ترمیم جای جوش عمیق و اسکار ناهموار بسیار مناسب است. این نوع لیزر جای جوش با از بین بردن بافت‌های ناهموار پوستی، طاف کرده و رنگدانه‌های قهوه‌ای و تیره ناشی از جوش را از بین می‌برد. لیزر CO2 با ایجاد آسیب‌های میکروسکوپی، لایه‌های اول و دوم پوست را تاثیر داده و به رشد سلول‌های جدید پوستی کمک می‌کند. این روش از لیزرتراپی، با افزایش تولید کلاژن، نه تنها موجب رفع لک و جای جوش می‌شود، بلکه باعث شفافیت و روشن شدن پوست نیز خواهد شد. نتیجه لیزر CO2 را حدودا پس از یک هفته بعد از درمان می‌توانید مشاهده کنید. 

حذف سلول‌های مرده و جای جوش با دستگاه هایفو 

یکی دیگر از روش‌های غیرتهاجمی و کاربردی ترمیم جای جوش، استفاده از فناوری هایفو است. در این روش از امواج فراصوت اولتراسوند برای نفوذ به لایه‌های پوست استفاده می‌شود که باعث کلاژن‌سازی پوست خواهد شد و در نتیجه سلول‌های مرده سطح پوست از بین می‌روند. بدین‌تریب، همه لکه‌های پوستی مانند لک قهوه‌ای جای جوش محو می‌شوند. دستگاه هایفو هیچ‌گونه عوارضی برای پوست ندارد و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است. جلسات درمانی هایفوتراپی بین 1 الی 3 جلسه بسته به میزان لک ناشی از جوش توسط پزشک تعیین می‌شود. 

درمان دائمی و قطعی جای جوش با استفاده از دستگاه‌های مدرن کلینیک الف 

در این مطلب شما را با انواع درمان‌های ترمیم جای جوش صورت با دستگاه و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا کردیم. این دستگاه‌ها بدون هیچ‌گونه عوارض و نقاهت، پوست شما را کاملا صاف و یکدست کرده و در جوانسازی صورت شما نیز تاثیر بسزایی می‌گذارند. اثرگذاری این روش‌های مدرن با تکنولوژی پیشرفته خیلی بالاتر از روش‌های درمانی خانگی غیرتخصصی است. کلینیک تخصصی پوست و مو الف، با بهترین و مجرب‌ترین پزشکان در خدمت شما هستند که شما را برای انتخاب درمان و ترمیم جای جوش به شما کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان