//
کدخبر: ۴۴۷۹۰۳ //

زمستان شیک با جدیدترین مجموعه بربری

نمایش مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ با درخشش نائومی کمپبل در میان تحسین حاضران تمام شد، اما دنیل لی، طراح ۳۸ ساله این خانه مد، همچنان زیر فشار زیاد بازارهای مالی است.

زمستان شیک با جدیدترین مجموعه بربری

با این حال، برای نمایش این مجموعه چادر عظیمی برپا شد که با عطر آیوی (Ivy) از عطرساز بریتانیایی اچ (H) معطر شده بود. لی در پایان نمایش مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ گفت: «می‌خواستم شبیه به جنگل در شب باشد. احساس ظریفِ بودن در فضای باز، راحتی، و گرما.»

در داخل چادر، نور کم و فرشی نازک از چمن و رایحه‌ای که حال و هوایی شبیه به جنگل ایجاد کرده بود نمایانگر دیدگاه لی از ظرافت و گرما در فضای باز برای نمایش پاییز و زمستان ۲۰۲۴ بود.

بربری (Burberry) در عین اینکه تداعی‌کننده سنت است، از زمان تاسیس قدرتی واقعی در عرصه نوآوری نیز بوده است.

توماس بربری جوان در سال ۱۸۵۶ تصمیم گرفت که فروشگاه کوچکی در باسینگستوک، در انگلستان، برای تجهیز ورزشکاران محلی راه‌اندازی کند. هم‌زمان با اختراع گاباردین، نام توماس بربری نیز بر سر زبان‌ها افتاد. گاباردین پارچه پنبه‌ای محکم و ضدآبی است که از لباس‌های کتانی چوپان‌ها و کشاورزان انگلیسی الهام گرفته و سبک و بسیار بادوام است.

مجموعه پاییززمستان ۲۰۲۴ بربری (8)

به گزارش وُگ، کار فروشگاه بربری در خیابان هی‌مارکت لندن در اوایل دهه ۱۹۰۰ رونق گرفت. این شرکت با تجهیز ماجراجویان مشهور، کاوشگران قطب جنوب، و هوانوردان و کوهنوردان برجسته اعتبار زیادی کسب کرد. البته از خریداران آرام‌تری مانند گلف‌بازان و سوارکاران نیز غافل نماند و خیلی زود وارد کسب‌وکار لباس‌های مجلل‌تر بیرون از خانه و روزمره نیز شد.

مجموعه پاییززمستان ۲۰۲۴ بربری (7)

 شناخته‌شده‌ترین و همچنان موفق‌ترین قطعه بربری در مسیر رسیدن به شهرت همان کت بارانی یا ترنچ‌کت بود. این بارانی، که برای سربازان بریتانیایی در جنگ جهانی اول طراحی شده بود، دارای اِپُل (سرشانه) و حلقه‌های D شکل برای آویختن نارنجک بود. بعدها یقه دو سینه با پوشش اضافه شانه‌ها (فلپ‌ طوفان) به آن اضافه شد تا مناسب شهروندان عادی نیز باشد.

428374090_917803686318866_1820197846845488171_n

رز ماری براوو در اواخر دهه ۱۹۹۰ وارد هیئت‌مدیره بربری و مدیرعامل این شرکت شد. این مدیر متولد برانکس تارعنکبوت‌ها را از این خانه مد زدود و یک برند لوکس مدرن پایه‌گذاری کرد. در سپیده‌دم هزاره سوم، بربری تازه بازسازی‌شده، برای پاسخگویی به اشتهای عمومی در پوشیدن کالاهای لوکس، رقیب شرکت‌هایی مانند گوچی و لویی ویتون شد.

مجموعه پاییززمستان ۲۰۲۴ بربری (2)

 

کریستوفر بیلی در سال ۲۰۰۱ مدیر طراحی این برند شد. او الگوی تکراری بربری (طرح مشهور چهارخانه) در سکوهای نمایش را کنار گذاشت و برای طرح‌های نوتر جا باز کرد. بیلی شرکتی را که اساسا هنوز شرکت پوشاک بیرون و لوازم جانبی بود به صنعتی پرطرفدار و البته پول‌ساز تبدیل کرد. بربری در سال ۲۰۰۹ با انتقال نمایش‌هایش از میلان- جایی که سال‌ها در آنجا نمایش داده بود- به وطنش، هفته مد لندن را به بخشی ضروری در تقویم مد تبدیل کرد.

مجموعه پاییززمستان ۲۰۲۴ بربری (3)

 

بیلی در اوایل سال ۲۰۱۸ این خانه مد را ترک کرد تا وقت بیشتری با همسر و دو فرزند خردسالش بگذراند. پس از او، ریکاردو تیشی نزدیک به پنج سال زمام این خانه مد را در دست داشت. او به لباس‌های خیابانی امکان حضور روی سکوهای‌ نمایش داد و لباس‌های کوتور و فاخر آماده فرش قرمز را در ژیوانشی طراحی کرد.

و اکنون زمان درخشش دنیل لی است که از سال ۲۰۲۲ مدیر ارشد خلاقیت بربری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان