//
کدخبر: ۴۳۹۵۵۵ //

خداحافظی با موهای وز و خشک با این ماسک‌ها

موی خشک برای هیچکس قابل قبول نیست و نه تنها در زیبایی تاثیر منفی می گذارد بلکه حتی برای سلامت موها نیز خطرناک است.

خداحافظی با موهای وز و خشک با این ماسک‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

اگرجه موی فر به طور کلی خشک تر از سایر موها می باشد اما بهتر است برای خشکی مو هایتان از مواد نرم کننده و موثر استفاده نمایید.با ماسک‌های دست ساز و خانگی موهای خشک، می‌توانید رطوبت و درخشنگی از دست رفته ی موهایتان را بدون هزینه ای زیاد و خرید محصولات مراقبت از مو که معمولا حاوی مواد شیمیایی هستند به موهایتان بازگردانید.در ادامه این مطلب با ماسک های خانگی فوق العاده برای موهای خشک آشنا شوید.

علل خشکی مو

ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی.

شستن بیش از حد موها.

استفاده از مواد خشک‌کننده قوی مو یا فراورده‌هایی که حاوی الکل هستند.

سشوار کشیدن مکرر موها.

ابتلا به عارضه‌ های خاص.

ابتلا به سو‌ء‌تغذیه.

کم‌کاری غده تیروئید و پاراتیروئید.

ماسک های خانگی فوق العاده برای موهای خشک

همانطور که می دانید ماسک های آبرسان مو همانند ماسک های صورت طرفداران بسیاری دارد و اغلب خانم ها و آقایان برای مقابله با اثرات محیطی مثل آلودگی هوا ، استرس ، بیماری و…از آن ها استفاده می کنند.

ماسک های خانگی فوق العاده برای موهای خشک

ماسک عسل، تخم مرغ، سرکه سیب:

اگر موهای خشکی دارید ترکیب ماسک عسل، تخم مرغ و سرکه سیب را حتما امتحان کنید. این روشی بسیار مرطوب کننده و مغذی است که بدون ریزش مو، درخشندگی طبیعی به مو می دهد

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری عسل

1 عدد تخم مرغ

1قاشق چای خوری سرکه سیب

دستورالعمل:

مواد لازم را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. بسته به بلندی موهایتان،می توانید مواد را دو برابر یا نصف کنید قبل از شستشو آن را 30 تا 40 دقیقه روی موها بگذارید این نسخه برای همه انواع مو کاربرد دارد.

ماسک روغن زیتون و شکر قهوه ای :

آیا می دانید شکر قهوه ای در سلامت موها موثر است ؟ شکر قهوه ای لایه برداری طبیعی برای موها است به این ترتیب که سلول های مرده سر را از بین می برد.

همیشه از روغن زیتون طبیعی به عنوان نرم کننده طبیعی برای درمان موی خشک استفاده می شود هم چنین با حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست سر ،موها را نرم و براق و از شکستگی مو و ریزش آن جلوگیری می کند.

مواد لازم :

2 قاشق سوپ خوری شکر قهوه ای

1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون

دستورالعمل :

شکر و روغن را در کاسه ای بریزید و خوب ترکیب کنید این مواد را از ریشه تا انتها روی مو بزنید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی کنید.

ماسک موز، ماست، عسل :

موز به دلیل داشتن روغن های طبیعی، پتاسیم، کربو هیدرات ها و انواع ویتامین ،به حفظ رطوبت و رفع وزوزی مو کمک می کند. ماست نیز با دارا بودن سطوح بالایی از اسید لاکتیک به درمان موهای مات و آسیب دیده کمک می کند، بنابراین جزئی مهم در این ماسک بشمار می رود.

مواد لازم :

یک عدد موز خرد شده

2 قاشق سوپ خوری ماست ساده

1 قاشق سوپ خوری عسل

دستورالعمل :

تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و یا موز را له کنید و مواد دیگر را به آن اضافه تا خوب ترکیب شوند.

ماسک را روی موهای مرطوب از بالا تا پایین بزنید ،سپس با یک کلاه موها را 30 تا 45 دقیقه بپوشانید و آبکشی کنید.

ماسک آبرسان خانگی

ماسک روغن نارگیل

رمز قدیمی برای درمان خشکی مو، ماساژ موها با روغن نارگیل است.

غنی از پروتئین، اسیدهای چرب  ، ویتامین B و C، زینک، پتاسیم و آهن، نارگیل قطعا یکی از بهترین درمان ها برای موهای خشک است که تا کنون کشف شده است.

یک شیشه روغن نارگیل تازه خریداری کرده و هر زمانی که ممکن است موهایتان صدمه ببیند (مانند زمستانی سخت یا تابستانی داغ) یا هر زمانی که متوجه شدید روند مراقبت از مویتان چیزی کم دارد، بسادگی آنرا به موهایتان بمالید.

روغن را بخش به بخش موهایتان بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. سپس موهایتان را در یک حوله ی گرم پیچیده و آنرا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رها کنید. در نهایت موهایتان را مانند همیشه آب کشی کرده، بشویید و به آن نرم کننده بمالید.

ماسک زرده تخم مرغ

دو عدد زرده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و موهای خود را کاملا به آن آغشته کنید. اجازه دهید تا کاملا زرده تخم مرغ به خرد موهای شما برود و آن را نرم کند. این کار را برای مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید. سپس موهای خود را کاملا بشوید و شامپو بزنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان