//
کدخبر: ۴۳۷۹۴۷ //

۳ راه کار مهم برای کاهش وزن تا سال جدید

با توجه به نزدیک شدن سال جدید تصمیم گرفتیم در ادامه راه کارهایی را برای کاهش وزن بیان کنیم.

3 راه کار مهم برای کاهش وزن تا سال جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

تصمیم به کاهش وزن و اتخاذ عادات سالم یک چیز است، اما انجام این کار به طور پایدار چیز دیگری است.

به گزارش یورونیوز، متخصصان تغذیه پیشنهاداتی را ارائه می دهند که برای حفظ سلامتی و کاهش وزن برای مدت طولانی می توان از آنها استفاده کرد.

1. تمرکز روی غذاهای کم کالری را متوقف کنید

غذاهای کم کالری همیشه غذاهای سالم و مغذی نیستند. با این حال، از آنجایی که کاهش کالری اغلب منجر به کاهش وزن می شود، متأسفانه این باور که بین غذاهای کم کالری و سلامت بهتر ارتباط وجود دارد به تدریج ایجاد شده است.

اگرچه برخی از غذاها مانند میوه ها و سبزیجات کم کالری هستند و مواد مغذی کافی برای بدن فراهم می کنند، اما همه غذاهای کم کالری این ویژگی را ندارند. شامل بسته‌های میان‌وعده 100 کالری، بستنی‌های 300 کالری و نوشیدنی‌هایی مانند کوکای رژیمی (کالری صفر). اگرچه همه آنها به کاهش وزن کمک می کنند، اما ارزش غذایی بسیار پایینی نیز دارند.

در مقابل، غذاهای پرکالری مانند آجیل و آووکادو منابع عالی فیبر و ریز مغذی‌های مختلف هستند و ممکن است برای کاهش وزن نیز مفید باشند.

2. بیشتر بخوابید

خواب زمان ریکاوری بدن شما است و برای حفظ سطح انرژی ثابت در طول روز و کمک به سیستم ایمنی مهم است.

خواب خوب باعث می شود تلاش های شما برای کاهش وزن موثرتر باشد، به خصوص زمانی که از خواب بیدار می شوید.

البته ممکن است برای همه امکان «خواب بیشتر» وجود نداشته باشد. مخصوصاً از آنجایی که زندگی پر از اتفاقات است، برای همه امکان پذیر نیست که هفت تا هشت ساعت خواب با کیفیت داشته باشند.

با این حال، مهم است که در صورت امکان خواب را اولویت بندی کنید. این مانع از خواب راحت شما می شود، به خصوص اگر زمان زیادی را صرف صحبت با تلفن یا تماشای تلویزیون می کنید. شاید وقت آن رسیده که در برنامه های شبانه خود تجدید نظر کنید.

3. فیبر بیشتری بخورید

مطالعات نشان داده است که برای مثال در ایالات متحده، تقریباً 95٪ از آمریکایی ها فیبر کافی نمی خورند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که تقریباً 86 میلیون بزرگسال (افراد 20 سال و بالاتر) که در ایالات متحده زندگی می کنند دارای کلسترول بالا هستند و تعداد افراد مبتلا به دیابت در این کشور احتمالاً تا سال 2050 بیش از دو برابر خواهد شد.

در سال های اخیر، روند افزایش نگران کننده ای در بروز سرطان روده بزرگ در افراد زیر 50 سال وجود داشته است.

شاید از خود بپرسید این آمار چه ربطی به مصرف فیبر دارد؟

فیبر به شما کمک می کند احساس سیری کنید، قند خون را بهتر مدیریت می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

اگر افراد 25 تا 35 گرم فیبر توصیه شده در روز را مصرف کنند، احساس سلامتی بیشتری خواهند داشت. میوه ها، سبزیجات و غلات کامل برخی از بهترین منابع فیبر هستند.

نکته دیگر از متخصصان تغذیه این است که آیا می خواهید سریع وزن کم کنید یا فقط سالم تر غذا بخورید تا سالم بمانید. تعیین اهداف واقع بینانه برای رژیم غذایی بسیار مهم است.

دلیل اینکه برنامه های کاهش وزن برخی از افراد حتی تا فوریه دوام نمی آورد این است که آنها انتظارات غیر واقعی از خود دارند و بر تغییر عادات و سبک زندگی خود متمرکز نیستند.

برای «کاهش وزن»، به جای تمرکز بر کالری غذاهای مختلف، بهتر است روی خواب بیشتر، خوردن میوه، سبزیجات و غلات کامل تمرکز کنید تا بدنتان احساس بهتری داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید در سال 2024 وزن کم کنید، مهم ترین قدم این است که عادت های خود را تغییر دهید تا بتوانید برای مدت طولانی تری به هدف کاهش وزن خود در سال جاری پایبند باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان