//
کدخبر: ۴۳۱۷۲۸ //

۵ راهکار طلایی برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن لب‌ها در پاییز

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که پاییز و زمستان سردی دارد و عمدتا هوا خشک است، ممکن از با مشکل خشکی لب ها دست و پنجه نرم کنید. زیرا هوای سرد و خشک یکی از عوامل اصلی ایجاد ترک لب هستند.

5 راهکار طلایی برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن لب‌ها در پاییز
به گزارش فرتاک نیوز،

 لب ها دارای پوست نازک و حساس‌تر نسبت به سایر نقاط بدن هستند و در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت کمتری دارند. اگر زمینه به وجود آمدن این مشکل را دارید هوای سرد، باد شدید و آب می‌تواند تا حد زیادی ترک خوردن لب‌ها را بدتر کند.

1-استفاده مداوم از مرطوب کنند

از رژلب هایی استفاده کنید که مرطوب کننده هستند. این رژلب ها باعث کاهش خشکی لب می‌شوند. استفاده از برق لب می تواند کمک کننده باشد. زیرا بیشتر آن ها حاوی روغن ها و سایر مواد آب‌رسان هستند که این مواد به دلیل غلیظ بودن مانند سدی در برابر ازبین رفتن رطوبت عمل می‌کنند. زدن رژلب مات ظاهری فوق‌العاده شیک داردف اما می‌تواند شما را یک قدم به ترک خوردن لب ها نزدیک کند. پس سعی کنید تا حد ممکن از این گونه رژلب ها استفاده نکنید.

2-از بالم لب های دارای SPF استفاده کنید

اگر در طول روز زیاد در محیط بیرون از خانه فعالیت دارید، از بالم لب هایی استفاده کنید که SPF دارند. پرتوهای خورشید یکی از عواملی هستند که به راحتی باعث ترک خوردن لب ها می‌شوند. این موضوع در فصول سرد سال شدید تر است، چون این پرتو ها با برخورد به برف ها منعکس می‌شود. سعی کنید هر دو ساعت یک بار بالم را به لب های خود بزنید.

3-از دستگاه بخور و رطوبت رسان هنگام خواب استفاده کنید

در فصول سرد سال، وسایل گرمایشی رطوبت هوا را از بین برده و باعث خشکی محیط  داخل می‌شوند. از این رو استفاده از دستگاه بخور را فراموش نکنید. این کار علاوه بر جلوگیری از ترک خوردن لب ها، خواب راحت تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

6hyIqIUlZBft

4-از زدن زبان به لب ها خودداری کنید

بزاق دهان ممکن است برای کوتاه مدت حالت خشکی و ترک لب ها را ازبین ببرد، اما در طولانی مدت باعث تشدید این وضعیت می‌شود. وقتی لب ها را لیس می‌زنید، به دلیل حساس بودن این قسمت، بزاق تبخیر شده و باعث می‌شود خشک تر از قبل به نظر برسد. این موضوع در بچه ها رایج تر است. سعی کنید از انجام دادن آن جلوگیری کنید.

5-استفاده از اسکراب و لایه بردار

با توجه به این که لب ها عملکرد ضعیفی دارند و توانایی حفظ رطوبت در آن ها کمتر است. در این شرایط لایه برداری پوست اهمیت پیدا می‌کند. اسکراب کردن لب ها باعث پاک‌سازی پوست های خشک و مرده روی لب ها می‌شوند، و درخشش، نرمی و لطافت را به لب ها باز می‌گردانند. میتوانید از اسکراب های خانگی برای رفع این مشکل استفاده کنید، یا آن را از داروخانه ها تهیه کنید.

اغلب افراد با مشکل خشکی لب ها روبرو هستند، اما با اگر روش های گفته شده را به درستی و به طور منظم انجام دهید، تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری می‌کنید. اگر مشکل خشکی لب ها ظرف 3 هفته بر طرف شد، شما مشکل خاصی ندارید، فقط باید با دقت بیشتری از لب ها محافظت کنید. در صورت رفع نشدن خشکی لب ها حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۷۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان