//
کدخبر: ۴۲۹۲۶۵ //

چطور در هر سنی پوست سالم داشته باشیم؟ راهنمای مراقبت از پوست برای سنین مختلف

با افزایش سن ساختار پوست هم دچار تغییراتی می‌شود و لازم است شما نیز هماهنگ با این روند، مراقبت‌های روزانه از پوست‌تان را تغییر دهید.

چطور در هر سنی پوست سالم داشته باشیم؟ راهنمای مراقبت از پوست برای سنین مختلف
به گزارش فرتاک نیوز،

قصد نداریم تنها توصیه‌هایی برای زیبایی و پشگیری از پیری پوست داشته باشیم. هدف ما کمک به شما برای داشتن پوست سالم است که خوب به نظر برسد و شما در آن احساس خوبی داشته باشید. ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید در هر دوره از زندگی برای رسیدگی به پوست و داشتن پوست سالم چه اقداماتی ضروری است.

توصیه‌های پوستی در 20 سالگی

به لطف یک لایه زیر پوستی محکم، پوست شما در 20 سالگی سفت و کشیده به نظر می‌رسد. جوان سازی سلولی مرتبا در حال انجام است و غدد سباسه به اندازه کافی چربی تولید می‌کنند. در برخی افراد با گذر از دوران نوجوانی ممکن است پوست چرب تر شده و جوش‌های سرسیاه و آکنه‌ها نمایان شوند.

مهم ترین محصول لازم برای این دهه از زندگی: هیدروکسی آلفا اسیدها

این ترکیب به لایه برداری ملایم از پوست کمک می‌کند. هیدروکسی آلفا اسیدها و به ویژه اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک به صاف و نرم شدن و درخشانی پوست کمک کرده و بدون اینکه اسکراب خشنی انجام داده باشید به لایه برداری از پوست و داشتن پوست سالم می‌انجامد. بهترین کار این است که چند بار در هفته از ماسک‌های AHA استفاده کنید.

محصولی که باید برای مراقبت از پوست به سبدتان بیافزایید: کرم ضد آفتاب

از این پس بدون ضد آفتاب بیرون نروید. کرمی با SPF 30 بخرید و مرتبا در کیف داشته باشید. قرار نیست فقط زمان‌هایی که به ساحل می‌روید از ضد آفتاب استفاده کنید. در هر جایی که پوست در معرض اشعه ماورائ بنفش خورشید است باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. ضد آفتاب در کاهش شکل گیری بسیاری از لکه‌های تیره پوستی، چین و چروک‌ها و پیری زودرس و حتی سرطان پوست نقش دارد. برای داشتن پوست سالم این اولین و مهم ترین اقدام است.

توصیه‌هایی برای داشتن پوستی زیبا و سالم در 20 سالگی

  •  برنزه نشوید.

اشعه ماورائ بنفش خورشید می‌تواند به مرور سبب پیری پوست شده و احتمال بروز سرطان پوست را افزایش دهد. چیزی به نام برنزه شدن ایمن وجود ندارد و تنها مانع داشتن پوست سالم می شود.

  •  اگر دچار جوش و کورک هستید، رژیم‌های غذایی ضد آکنه را آغاز کنید.

از محصولات آرایشی بهداشتی ضد آکنه استفاده کنید و با مشورت پزشک دارو و درمان را آغاز کنید.

  • قبل از رفتن به رخت خواب صورتتان را تمیز بشویید.

ترکیبات آرایشی، عرق و چربی می‌تواند سبب بسته شدن منافذ پوستی و کدر شدن پوست شود. اگر دیروقت است و خسته هستید از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده کنید اما هرگز با آرایش نخوابید.

مراقبت‌های پوستی در 30 سالگی

این سن بهترین زمان برای آغاز مصرف محصولات ضد چروک است.

با چه تغییراتی پوستی مواجه خواهید شد؟

در صورتی که از 20 سالگی مرقبت‌های پوستی را آغاز کرده باشید تغییر خاصی در پوست رخ نمی‌دهد اما اگر اینطور نباشد پوست کشیدگی و سفتی خود را تا حدی از دست داده و از آنجا که ذخایر چربی زیر پوستی کمتر می‌شود پوست کمی شکسته تر به نظر خواهد رسید. در این سن فیبرهای کلاژن و الاستین کمی می‌شکنند و ملانوسیت کمتری تولید خواهد شد.

در این دهه سرعت تجدید سلولی کند شده و پوست کمی شل و افتاده تر خواهد شد. وقتی به نیمه 30 برسید کم کم خطوط ریز مخصوصا در اطراف چشم نمایان می‌شوند.

روزاسه معمولا در این سن بروز می‌کند و با آکنه اشتباه گرفته می‌شود. افرادی که به روزاسه مبتلا می‌شوند با خوردن غذاهای ادویه دار و آب گرم صورتشان گر می‌گیرد و سرخ می‌شوند. اگر احساس می‌کنید مبتلا به این بیماری هستید حتما با متخصص مشورت کنید.

مهم ترین محصول لازم برای این دهه از زندگی: رتینول

استفاده از رتینول

استفاده از رتینول

رتینول بهترین محصول ضد پیری زودرس موجود در حال حاضر است. رتینول تولید کلاژن را تحریک کرده و سبب افزایش روند تجدید سلولی می‌شود که در نهایت صورت را شفاف تر و زیباتر خواهد کرد و باعث میشود پوست سالم داشته باشید. رتینول در مرطوب کننده‌ها و سرم‌های پوستی موجود است.

محصولی که باید برای مراقبت از پوست به سبدتان بیافزایید: کرم دور چشم

اگر هنوز از کرم دور چشم استفاده نمی‌کنید بهترین زمان برای افزاودن آن به سبد محصولات مراقبت از پوست است. پوست نازک اطراف چشم به سرعت خشک شده و روند پیری پوست را نشان می‌دهند. برای پیشگیری لازم نیست به سراغ کرم‌های گران قیمت بروید. با کرم‌های مناسب از لحاظ قیمت دور چشمتان را مرطوب نگه داریدو پوست سالم داشته باشید.

توصیه هایی برای داشتن پوست سالم و زیبا در 30 سالگی

  • پوست گردن را فراموش نکنید.

پوست گردن بعد از چشم‌ها پیری زودرس را نمایان می‌کنند. برای پیشگیری، از هر محصولی که برای نرم ماندن پوست صورت استفاده می‌کنید به گردن و بالای سینه هم بزنید.

  • با مصرف میوه و سبزیجات از داخل پوست‌تان را تقویت کنید.

کاراتونوئیدهای موجود در میوه و سبزیجات رنگی به پوست شفافیت و درخشنگی می‌بخشند و در داشتن پوست سالم بسیار کمک کننده هستند.

  • ورزش کنید

با افزایش جریان خون صورت شاداب تر شده و بسیاری از مشکلات پوستی برطرف میشوند.

توصیه‌های پوستی در 40 سالگی برای داشتن پوست سالم

در این سن معمولا مردم متوجه تغییرات پوستیشان می‌شوند و به دنبال راه حل برای پیشگیری از بروز چین و چروک هستند. اگر تا کنون از راهکارهای ارائه شده برای مراقبت از پوست استفاده نکرده اید هنوز دیر نیست و می‌توانید دست به کار شوید.

در سن چهل سالگی، با چه تغییراتی پوستی مواجه خواهید شد؟

کاهش قوام پوست و افتادگی و شلی آن مهم ترین مسئله‌ای است که به چشم می‌آید. مواجهه با اشعه ماورا بنفش خورشید و آسیب‌های ناشی از آن از جمله لک‌ها نمایان می‌شوند. میزان ترشح چربی از غدد سباسه هم کاهش می‌یابد. هایپرپلازی سباسه از بیماری‌هایی است که در این سن خود را بروز می‌دهد و در واقع تورم غدد سباسه است که کمی دردناک بوده اما بی ضرر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان