//
کدخبر: ۴۱۹۲۰۲ //

بعد از استفاده از ماسک ورقه ای باید صورت را بشوییم یا نه؟!

در این مقاله تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی را در مورد استفاده از ماسک های ورقه ای و لزوم یا عدم لزوم شستشوی صورت پس از زدن ماسک را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بعد از استفاده از ماسک ورقه ای باید صورت را بشوییم یا نه؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

ماسک های ورقه ای یا نقابی یا شیت ماسک ها نوعی ماسک با طراحی به شکل صورت می باشند. این ماسک ها برای کل صورت یا نواحی خاصی مانند لب ها و اطراف چشم تولید می شوند. ماسک های ورقه ای در ابتدا توسط کره ای ها ابداع شده ولی اکنون در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

ورقه این ماسک ها از جنس  پنبه، سلولز، کاغذ و میکروالیاف  و ... می باشد که در سرم و ترکیباتی سرشار از ویتامین و مواد مغذی و ... آغشته شده است. بهترین زمان برای استفاده از این ماسک ها پس از حمام و یا پس از شستشوی صورت است. زیرا در این زمان پوستتان کاملا تمیز بوده و آماده جذب مواد مغذی موجود در ماسک است.

نحوه استفاده از ماسک های ورقه ای

توصیه می شود که قبل از زدن ماسک، صورتتان را با شوینده مناسب نوع پوستتان بشویید. همچنین برای آماده سازی پوست از تونر استفاده کنید. برای استفاده از شیت ماسک ها، به دستورالعمل و مراحل استفاده از محصول که بر روی بسته بندی آن درج می شود، دقت نمایید. در صورت داشتن لایه خارجی، آن را از ماسک جدا نموده و روی صورت قرار دهید.

توجه کنید که ماسک باید به طور کامل و یکدست روی صورتتان را بپوشاند. به طور معمول مدت زمان لازم جهت ماندن ماسک روی صورت در حدود 10 الی 20 دقیقه است. بنابراین از قرار دادن ماسک برای مدت زمان طولانی روی پوست صورت و یا خوابیدن با شیت ماسک خودداری کنید. زیرا در صورتی که ماسک روی صورتتان خشک شود، می تواند موجب دهیدراته شدن پوستتان شود.

در طول زمانی که ماسک بر روی صورت قرار دارد، بهتر است دراز کشیده و به استراحت و ریلکس شدن بپردازید. همچنین همزمان می توانید از ماسک یا پج مخصوص دورچشم یا ماسک لب نیز استفاده کنید. زیرا جای این نواحی در ماسک های صورت خالی گذاشته می شوند. در مورد زمان استفاده از شیت ماسک ها نیز باید گفت که محدودیتی وجود ندارد.

با این وجود توصیه می شود هفته ای دو الی سه بار خصوصا پس از استحمام و یا قبل از خواب از ماسک های ورقه ای استفاده کنید. این کار به افزایش اثربخشی ماسک ها کمک خواهد کرد. از طرفی دیگر می توانید در حین گذاشتن ماسک از رولرها به منظور ماساژ دادن و جذب بیشتر مواد مغذی کمک بگیرید.

A3WND0ap5Az5

آیا ماسک های ورقه ای نیاز به شستشو دارند؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در زمینه استفاده از شیت ماسک ها وجود دارد، شستشو یا عدم شستشوی صورت بعد از برداشتن ماسک ورقه ای است. ماسک ها حاوی مواد مغذی هستند که در مدتی که روی صورت قرار دارند، به پوست منتقل می شوند. این مواد ممکن است حالت چسبناکی روی پوست ایجاد کند که شما را به سمت شستن آن سوق دهد.

اما بهتر است بدانید که این مواد و ویتامین ها به زمان بیشتری برای جذب نیاز دارند. بنابراین بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ ای نباید صورت خود را بشویید.  بلکه باید زمان و فرصت کافی جهت جذب حداکثری مواد مغذی را فراهم نمایید. پس از مدت کمی این مواد جذب شده و دیگر حالت چسبناکی نخواهد داشت.

در نتیجه به منظور کمک به اثربخشی بیشتر ماسک و پیشگیری از دهیدراته شدن پوست، پس از برداشتن آن صورت خود را نشویید. اما اقدامات موثری وجود دارد که با انجام آن ها پس از برداشتن ماسک، اثربخشی مواد را چند برابر می کنید. در رابطه با این اقدامات در ادامه توضیح می دهیم. اما نکته دیگری نیز وجود دارد که آن توجه به نوع ماسک است.

در واقع تقریبا اکثر ماسک های ورقه ای عملکرد تغذیه کننده و رطوبت رسان دارند که نباید شسته شوند. ولی ماسک های دیگری با عملکرد پاکسازی کننده وجود دارند که نیاز به شستشو حواهند داشت. به همین دلیل است که می گوییم برای استفاده از ماسک به دستورالعمل درج شده بر روی آن توجه نمایید.

بعد از برداشتن ماسک ورقه ای از روی صورت چه باید کرد؟

همان طور که گفته شد، ماسک ها حاوی سرم و مواد مغذی هستند. بنابراین بعد از اینکه ماسک ورقه ای را از روی صورت برداشتید، مایع باقی مانده از ماسک را به آرامی روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید تا جذب شود. همچنین می توانید از مقداری از مایع ماسک که درون بسته بندی باقی مانده است نیز استفاده کنید.

این اسانس و مواد باقی مانده را بر روی پوست صورت، نواحی گردن، دست ها و یا هر ناحیه دیگری استفاده کنید. افرون بر این، رعایت یک روتین پوستی کامل را پس از استفاده از ماسک فراموش نکنید. شما به کمک یک روتین شامل تونر و کرم مرطوب کننده یا سرم های درمانی خود می توانید اثربخشی ماسک را بیشتر کرده و به جوانی و زیبایی پوستتان کمک کنید.

به ویژه کرم های مرطوب کننده می توانند با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، مواد مغذی و رطوبت را درون لایه های آن نگه دارند. همچنین اگر صبح از ماسک ورقه ای استفاده کرده اید، در پایان روتین خود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان