//
کدخبر: ۴۱۲۷۰۴ //

بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای تشخیص طلای اصل

طلا یکی از با ارزش‌ترین و پرطرفدارترین کالاهای روی کره زمین است.

بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای تشخیص طلای اصل
به گزارش فرتاک نیوز،

.اگر تکه‌ای طلا دارید، خواه قراضه باشد یا یک میراث ارزشمند، ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید چگونه می توانید واقعی بودن طلا را  تشخیص دهید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که به دنبال خرید طلا هستید. در این پست چند راه متداول را جهت تشخیص طلا اصل از تقلبی به شما میگوییم.

به دنبال اعداد حک شده روی طلا باشید

یک قطعه طلا اغلب با یک علامت مشخص حکاکی می شود، که اطلاعاتی را از طلا به خریداران و فروشندگان میدهد. این علائم به صورت کد و معمولاً در یک مکان نامحسوس مانند داخل یک انگشتر حک می شوند.

چنانچه یکی از کدهای ۳۷۵، ۵۰۰، ۹۹۹، ۹۵۸، ۹۱۶، ۷۵۰، ۵۸۵ و ۵۸۳ روی طلای شما حک شده بود، طلای شما اصل است. در نظر داشته باشید که ممکن است طلاهای قدیمی فاقد این کد باشند که این دلیل بر تقلبی بودن آن نیست در ادامه از روش های دیگری که آورده شده است استفاده کنید.

تست پوست

به دنبال رنگ مایل به آبی یا سبز روی پوست خود باشید

این روش بسیار ساده است: تنها کافیست یک تکه طلا را بین دستان خود برای چند دقیقه نگهدارید. عرق دستان شما با فلز واکنش نشان می دهد و رنگ پوست شما را تغییر می دهد یا آن را بدون تاثیر می‌گذارد. طلای واقعی در تماس مستقیم با پوست شما تغییر رنگی ایجاد نمی‌کند. اگر طلا تقلبی باشد باعث می شود پوست شما در نقاط تماس سیاه، آبی یا سبز شود.

یک استثنا در این روش وجود دارد زمانی که طلا را روی پوستی که کرم پودر دارد تست کنید، پوست شما در نقاط تماس سیاه می‌شود.  بنابراین پاک کردن تمام مواد آرایشی قبل از آزمایش باعث اطمینان بیشتر این تست می شود.

طلا واکنش‌پذیری بسیار کمی دارد، بنابراین طلای واقعی هرگز رنگ پوست شما را تغییر نمی‌دهند. اما استفاده از تست آرایش روشی منحصر به فرد برای بررسی واقعی بودن آن است.

اگر تغییر رنگ در طلا وجود داشته باشد به این معنی است که شما آلیاژی دارید که در آن فلزات دیگری مخلوط شده است.

تشخیص طلای اصل با آهنربا

یک آهنربای قوی در کنار یک تکه طلا نگه دارید و منتظر واکنش باشید. طلا مغناطیسی نیست، بنابراین نباید به آهنربا بچسبد. با این حال، برخی از فلزات پایه که می‌توانند با طلا مخلوط شوند نیز غیر مغناطیسی هستند، بنابراین این تست بدون خطا نیست، پس بهتر است که این کار را همراه با روشهای  تست دقیق تر دیگری انجام دهید.

تشخیص طلا با آب

طلا را در یک ظرف آب بیندازید اگر شناور نشد و ته ظرف ماند، طلای شما واقعی است.

تست کشیدن طلا روی سطح سرامیکی

یک صفحه یا تکه کاشی بدون لعاب بردارید و یک تکه طلا را روی سطح آن بکشید. طلای واقعی ردی روی سطح سرامیکی برجای نخواهد گذاشت. در صورتی که فلزات دیگر مانند برنج یک دنباله سیاه باقی خواهند گذاشت.

تشخیص طلا با اسید نیتریک

طلا یک فلز نجیب است به این معنی که در برابر خوردگی، اکسیداسیون و اسید مقاوم است. برای انجام این آزمایش، طلای خود را روی سنگ سیاه بمالید تا اثری قابل مشاهده باقی بماند. سپس اسید نیتریک را روی علامت بمالید. این اسید هر فلز پایه ای را که طلای واقعی نیست حل می کند.

تشخیص طلا با سرکه

این آزمایش بسیار ساده است تنها چند قطره سرکه روی فلز بمالید، اگر فلز طلای تقلبی باشد رنگ آن تغییر می کند.

اگر واقعاً می خواهید مطمئن شوید که چقدر طلا در طلای شما وجود دارد، واقعی ترین روش برای پیدا کردن آن این است که آن را به یک طلافروشی معتبر ببرید تا برای شما ارزیابی کند. و یا جهت خرید طلا حتما به گالری های معتبر و نامدار  مراجعه کنید. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان