//
کدخبر: ۴۰۳۶۰۱ //

طرز تهیه شیر پاک کن در خانه با روش های ساده

شیر پاک کن چیست؟ شیرپاک‌کن نوعی کرم است که برای پاک کردن آرایش از آن استفاده می‌شود.

طرز تهیه شیر پاک کن در خانه با روش های ساده
به گزارش فرتاک نیوز،

این نوع کرم علاوه بر اینکه باقی‌مانده مواد آرایشی را به راحتی از روی پوست بر‌می‌دارد، به پاکسازی پوست هم کمک می‌کند. در بازار برندهای مختلف این نوع کرم موجود است. البته بیشتر آن‌ها حاوی سورفکتانت یا امولسیفایر هستند. به همین دلیل برخی از بانوان به شیرپاک کن خانگی علاقمندند. اگر می‌خواهید روش درست کردن شیر پاک کن را یاد بگیرید، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

بهترین شیر پاک کن برای پوست خشک

برای درست کردن شیر پاک کن در منزل راه‌های زیادی وجود دارد. برخی از روش‌های درست کردن این کرم پاک‌کننده عبارتند از:

شیرپاک‌کن روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن‌های گیاهی است که با توجه به خواص بی‌شماری که برای پوست دارد، می‌تواند یک ماده اولیه برای درست کردن شیر پاک کن باشد. این روغن خاصیت ضدباکتریایی دارد و می‌تواند آلودگی‌ها را از روی پوست بردارد. برای درست کردن این شیر پاک‌کن به صورت زیر عمل کنید:

به انداز نصف قاشق چایخوری از این نارگیل را روی صورت بزنید و بعد به آرامی آن را در همه قسمت‌های پوست ماساژ دهید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد یک حوله گرم را روی صورت خود قرار دهید. با این روش منافذ پوست باز می‌شود. سپس ۳۰ ثانیه صبر کنید و یک دستمال مرطوب بردارید و صورت را به آرامی پاک کنید. با این روش آلودگی‌ها از روی پوست برداشته می‌شود.

شیر پاک کن روشن کننده

استفاده از سرکه سیب

یک شیر پاک کن برای جوش سرکه سیب است. این ماده می‌تواند برای پوست‌های چرب استفاده شود. همچنین متعادل کردن PH پوست و نگهداشتن رطوبت پوست نیز موثر است. برای پاک کردن صورت با این ماده ابتدا یک پنبه را در آن بزنید و سپس به پوست خود بمالید. بعد از ۲ دقیقه صورت را با آب بشویید.

درست کردن شیر پاک کن روشن کننده

یک روش برای درست کردن این پاک‌کننده پوست صورت استفاده از عسل طبیعی و لیمو است. از آنجایی که لیمو حاوی ویتامین C است، در روشن شدن پوست تاثیر زیادی دارد. همچنین اسید سیتریک موجود در این میوه هم باعث رفع آکنه و جوش می‌شود. عسل هم با وجود داشتن مواد مغذی بی‌شمار در تقویت پوست موثر است و یک پاک‌کننده طبیعی محسوب می‌شود.

برای درست کردن این شیر پاک کن برای جوش صورت، ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با آب نصف لیمو ترش ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید و بعد آن را به همه جای صورت خود بزنید. بعد از ۵ دقیقه صورت را با آب بشویید.

استفاده از ماست

برای درست کردن بهترین شیر پاک کن برای پوست خشک ماست پرچرب بهترین گزینه است. از آنجایی که این ماده حاوی اسید لاکتیک و پروتئین است، باعث سم‌زدایی پوست می‌شود. همچنین با زدن ماست روی صورت، منافذ پوست تقویت می‌شود و بعد از شستشو صورت شما ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

بهترین شیر پاک کن برای پوست خشک

استفاده روغن زیتون

یک روش دیگر برای درست کردن بهترین شیر پاک کن برای پوست خشک استفاده از روغن زیتون است. این روغن گیاهی می‌تواند پوست شما را لطیف و نرم کند. علاوه بر این، روغن زیتون قادر است قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را نیز درمان کند. اگر می‌خواهید شیرپاک کن را برای جوش صورت استفاده کنید، باید سرکه را هم به آن اضافه کنید. به این صورت که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری سرکه و کمی آب ترکیب کنید. سپس این شیرپاک کن را برای رفع آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست استفاده کنید.

استفاده از خاک رس برای صورت

یک شیر پاک کن روشن کننده خاک رس است. این خاک می‌تواند توکسین را از سطح پوست بردارد و از جوش و آکنه پوستی هم جلوگیری کند. برای درست کردن این شیرپاک‌کن خانگی باید آن را با موادی مثل ماست، ژله آلوئه‌ورا و یا آب ترکیب کنید. برای پوست خشک از ماست پرچرب و برای پوست جوش‌دار از کمی آبلیمو و ماست کم چرب به همراه خاک رس استفاده کنید.

درست کردن شیرپاکن هویج

هویج هم می‌تواند به عنوان میوه‌ای برای درست کردن شیر پاک کن خانگی باشد. برای درست کردن این کرم، ابتدا یک هویج متوسط را با قسمت ریز رنده، رنده کنید و سپس نصف فنجان شیر را داخل آن بریزید. همچنین می‌توانید هویج را بخارپز کرده و سپس آن را له کنید. بعد شیر را هم به آن اضافه کرده و هم بزنید. حالا می‌توانید صورت خود را با این ماده تمیز کنید. این شیرپاک کن را می‌توانید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید.

شیر پاک کن چیست

استفاده از سیب زمینی

برای درست کردن شیر پاک کن روشن کننده پوست، بهتری ماده استفاده از سیب زمینی است. به این صورت که آن را رنده کنید. سپس آن را داخل یک پارچه نازک بریزید و فشار ددهید تا آب آن گرفته شود. در واقع شما با آب سیب زمینی کار دارید. این مایع نه تنها به پاک‌سازی پوست کمک می‌کند، بلکه حتی در روشن کردن پوست صورت هم تاثیر زیادی دارد.

روش دیگر برای درست کردن بهترین شیر پاک کن برای پوست خشک ترکیب کردن آن با شیر پرچرب است. به این صورت که ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با ۲ غذاخوری شیرچرب ترکیب کنید و روی پوست بزنید. آن را خوب ماساژ دهید و بعد با آب بشویید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۶۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان