//
کدخبر: ۴۲۲۶۳ //

گدایی به روشی جالب در عربستان

گدایان شهرهای ریاض و جده عربستان در روشی جالب نقش رفتگر را بازی می کنند تا از مردم پول بیشتری بگیرند.

 گدایی به روشی جالب در عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

بنا بر گزارش روزنامه عرب نیوز، حقوق ماهانه رفتگرهای شهر جده تنها ۴۰۰ ریال سعودی (معادل ۱۰۷ دلار) است و آنان برای افزایش درآمدشان به پولی که از عابران می‌گیرند متکی‌اند. این موضوع از چشم کسانی که به ادعای روزنامه مورد بحث عمدتا "کارگران خارجی غیرقانونی‌اند" و می‌خواهند از دست و دلبازی مردم سهمی هم نصیب آنان شود، پوشیده نمانده است.

عصام الغالب، که روزنامه نگار است می‌نویسد رفتگران خیابان‌ها هر هفته شش روز و هر روز مدت ۱۱ ساعت در میان موش‌های صحرایی و گربه‌های وحشی کار می‌کنند؛ ولی با پولی که مردم به آنها می‌دهند، می‌توانند هر ماه ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ ریال (واحد پول عربستان) به حقوق ناچیزشان اضافه کنند تا بتوانند از عهده مخارج زندگی‌شان برآیند. بیشتر این پول را رانندگان اتومبیل‌های در حال عبور به این رفتگران می‌دهند.

ماموری که مسؤل نظافت خیابان‌ها در چند بخش جده است به خبرنگار عرب نیوز می‌گوید کسانی که "با هدف پول درآوردن سعی می‌کنند با پوشیدن یونیفورم وانمود کنند رفتگر هستند" درد سر درست کرده‌اند. آنها با پوشیدن نیم تنه‌ای که رنگش از راه دور کاملا مشخص است و جارو به دست، نزدیک چراغ‌های راهنمایی می‌ایستند و موقعی که اتومبیل‌ها هنگام قرمز شدن چراغ ها توقف می‌کنند، با تقاضای کمک از رانندگان مزاحم آنها می‌شوند.

فقر پنهان

در حالی که شماری از ثروتمندترین مردم جهان در عربستان سعودی زندگی می‌کنند، توزیع ناعادلانه ثروت سبب شده که حدود ۲۰ درصد مردم این کشور در فقر زندگی کنند.

با وجود این که گدایی امری عادی است و مناطق فقیر نشین وجود دارد، در سال ۲۰۱۳هفته نامه تایم نوشت آنها "عمدتا دور از چشم هستند."

کاربران رسانه‌های اجتماعی تعجب می‌کنند که چرا حقوق کارگران بخش خدمات عمومی عربستان سعودی بسیار کم است. یکی از این کاربران می‌نویسد دولت "باید نشان دهد که به این کارگران احترام می‌گذارد"، شخص دیگری می‌نویسد «این کشور ثروت بی‌حدی دارد معهذا میزان حقوقی که پرداخت می‌کند، انسانی نیست».

شخص دیگری که با صراحت بیشتر درباره رفتگرهای قلابی صحبت می‌کند می‌گوید «از این که می‌بینم برخی از این اشخاص تن پرور و بی عار جارو به دست در نزدیکی چراغ‌های راهنمایی به این و آن تنه زده و از دست مردم بی گناه پول را می‌قاپند عصبانی می‌شوم. درست مثل آفتاب پرستی (نوعی مارمولک) که مگس‌ها را بدون کمترین تشکر می‌بلعد».

ولی محمد، رفتگری که به طور قانونی استخدام شده، درباره این که چگونه می‌توان رفتگران قلابی را تشخیص داد به عرب نیوز گفت «کسانی که می‌خواهند به ما انعام بدهند نباید آن را به اشخاصی بدهند که کنار چراغ‌های راهنمایی ایستاده‌اند. اگر می‌خواهید پولی بدهید آن را به رفتگرانی بدهید که می‌بینید واقعا در حال تمیز کردن خیابان‌ها هستند».

 

منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان