//
کدخبر: ۴۵۲۶۴۰ //

با ایمن ترین خودروهای چینی در بازار آشنا شوید

با ایمن ترین خودروهای چینی در بازار آشنا شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

خودروهای چینی در سال‌های نه چندان دور از نظر ایمنی واقعاً ضعف داشتند. تا جایی که این مسئله مورد انتقاد شدید و حتی تمسخر رسانه‌های خودرویی معتبر دنیا قرار می‌گرفت. اما خودروسازان چینی در سال‌های اخیر به لطف همکاری مؤثر با شرکای معتبر جهانی، در همه زمینه‌ها از طراحی ظاهری و کیفیت ساخت گرفته تا ایمنی، پیشرفت فوق سریعی داشته‌اند. تا جایی که اخیراً محصولات خود را با اعتماد به نفس کامل برای تست‌های ایمنی به معتبرترین و سخت‌گیرترین مراکز دنیا می‌فرستند و امتیازهای بالایی هم کسب می‌کنند.

5 خودروی امن چینی

قبل از رسیدن به فهرست امن ترین ماشین های چینی بازار ایران بایستی دو نکته را یادآور شویم. اول این‌که در فهرست مذکور ترتیب خاصی را مدنظر نداشته‌ایم و بالاتر قرار گرفتن خودرویی در لیست، به معنی ایمن‌تر بودن آن نسبت به گزینه‌های بعدی نخواهد بود. نکته دوم هم این است که در این فهرست، خودروهای صفرکیلومتر را مدنظر داشته‌ و به سراغ گزینه‌های بازار کارکرده نرفته‌ایم. این شما و این آشنایی با 5 تا از ایمن ترین خودروهای چینی بازار ایران.

فونیکس FX

فونیکس FX به عنوان یک کراس‌اوور نسبتاً جدید بازار، با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبه‌رو شده است. این خودرو علاوه بر ظاهر جذاب، امکانات رفاهی کامل و مشخصات فنی خوب، از نظر ایمنی هم وضعیت مناسبی دارد و شایسته قرارگرفتن در لیست ایمن ترین خودروهای چینی بازار ایران است.

فونیکس FX علاوه بر آپشن‌های ایمنی معمول خودروهای این رده قیمتی، از امکاناتی مثل ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)، هشداردهنده نقاط کور (BSD)، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط (LDW)، هشدار دهنده موانع متحرک در هنگام دنده عقب (RCTA)، هشداردهنده خطر برخورد از جلو (FCW) و 6 ایربگ در 10 نقطه هم بهره می‌برد و از این نظر کمبود خاصی ندارد.

به علاوه فونیکس FX از معدود خودروهای چینی است که تست ایمنی آن در مؤسسه بسیار معتبر EURO NCAP انجام شده و امتیاز 5 ستاره را کسب کرده است.

البته نسخه‌ای از این خودرو که در یورو انکپ تست شده، به ایربگ میانی سرنشینان جلو هم مجهز بوده است که این آپشن در نسخه‌های بازار ایران وجود ندارد. اما کماکان فونیکس FX یکی از امن ترین ماشین های چینی بازار کشورمان محسوب می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو

بعد از فونیکس FX نوبت محصول دیگری از مدیران خودرو است که خود را در فهرست ایمن ترین خودروهای چینی بازار ایران جای دهد. در مورد تیگو 7 پرو صحبت می‌کنیم که از اواخر سال 1400 روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمده و تاکنون خریداران پرشماری را به سمت خود کشانده است.

امکانات ایمنی تیگو 7 پرو در تیپ اکسلنت شامل مواردی مثل کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، 6 ایربگ در 10 نقطه و... می‌شود.

اما در تیپ‌های پرمیوم و پرو مکس، هشداردهنده نقاط کور (BSD)، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط (LDW) و هشداردهنده موانع متحرک در هنگام دنده عقب (RCTA) هم به این خودرو اضافه شده است تا بحث ایمنی فعال آن تقویت شود.

کسب 5 ستاره ایمنی از مؤسسه استرالیایی ANCAP در سال 2023 باعث می‌شود تا برای قراردادن فونیکس تیگو 7 پرو در فهرست ایمن ترین خودروهای چینی بازار ایران تردیدی نداشته باشیم.

برای خرید تیگو 7 پرو همین حالا کلیک کنید

لاماری ایما هیبریدی

یکی دیگر از خودروهای امن چینی بازار ایران، لاماری ایما است. البته ما در این‌جا نسخه هیبریدی آن که با نام لاماری ایما HEV شناخته می‌شود را مدنظر داریم. چراکه لاماری ایما HEV امکانات ایمنی بیش‌تری نسبت به نسخه معمولی دارد.

لاماری ایما HEV علاوه بر آپشن‌های ایمنی مشترک با نسخه معمولی مثل کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC) و 6 ایربگ 10 نقطه‌ای، به هشداردهنده برخورد از جلو (FCW)، هشداردهنده نقاط کور (BSD)، سیستم کمکی تغییر لاین (LDWS)، هشداردهنده موانع متحرک در هنگام دنده عقب (RCTA) و هشداردهنده وجود مانع در هنگام بازکردن درب‌ها هم مجهز است و لیست امکانات ایمنی نسبتاً کاملی دارد.

لاماری ایما در تست ایمنی مؤسسه چینی C-NCAP موفق به کسب امتیاز 5 ستاره شده است.

اگر قصد خرید لاماری ایما را دارید می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

جیلی آزکارا

شرکت جیلی چند سالی است که مالکیت ولوو را در اختیار دارد و از فناوری‌های این خودروساز نام‌دار سوئدی در محصولات خود استفاده می‌کند. با توجه به این‌که ولوو در زمینه ایمنی، خودروسازی پیشگام در سطح دنیا محسوب می‌شود، طبیعی است که محصولات جیلی هم از نظر ایمنی وضعیت مطلوبی داشته باشند و بتوانیم نماینده‌ای از آن‌ها را در فهرست ایمن ترین خودروهای چینی بازار ایران ببینیم.

جیلی پس از سال‌ها با محصولی وارداتی به بازار کشور ما برگشته است و کراس‌اوور هیبریدی آزکارا را از طریق فردا موتور عرضه می‌کند. جیلی آزکارا در بخش آپشن‌های ایمنی به مواردی مثل کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط (LDW)، رادار کمکی حرکت بین خطوط (LKA)، سیستم تشخیص محدودیت سرعت (SLIF)، 6 ایربگ در 10 نقطه و... مجهز است.

این کراس‌اوور وارداتی جیلی هم در تست تصادف مؤسسه C-NCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است.

فونیکس آریزو 8

یکی دیگر از خودروهای امن چینی که به زودی وارد بازار کشورمان خواهد شد، فونیکس آریزو 8 است. آریزو 8 به عنوان پرچم‌دار سدان‌های مدیران خودرو، لیست بلندبالایی از آپشن‌های ایمنی را به همراه دارد که از جمله این آپشن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)، هشداردهنده خطر برخورد از جلو (FCW)، سیستم کمکی حرکت بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی جابجایی بین خطوط (LCA)، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط (LDW)، هشداردهنده بازکردن درها در صورت وجود مانع (DOW)، هشداردهنده موانع متحرک در هنگام دنده عقب (RCTA) و...

وجه متمایز آریزو 8 نسبت به دیگر هم‌وطنانش که باعث شده لیاقت قرارگیری در فهرست ایمن‌ ترین خودروهای چینی بازار ایران را داشته باشد؛ بهره‌گیری از ایربگ محافظ زانوی سرنشینان جلو و ایربگ جانبی سرنشینان عقب است. در واقع آریزو 8 به جای 6 ایربگ 10 نقطه‌ای معمول خودروهای چینی، از 10 ایربگ در 14 نقطه بهره می‌برد.

کلام پایانی

خودروسازان چینی نقش خود در ایمنی را به خوبی درک کرده‌اند و هر روز محصولاتی استانداردتر و ایمن‌تر از قبل را روانه بازار می‌کنند. موضوعی که متأسفانه در صنعت خودرو کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و خودروسازان داخلی همین امکانات ایمنی حداقلی را هم به لطف فشارهای سازمان استاندارد و پلیس راهور روی محصولات خود نصب می‌کنند.

به نظر شما چه خودروهایی دیگری می‌توانند عضوی از فهرست امن ترین ماشین های چینی بازار کشورمان باشند؟

منبع: hamrah-mechanic.com/mag/most-immune-chinease-cars/

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۲۶۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان