//
کدخبر: ۴۴۷۵۹۲ //

آغاز جنگ قیمت خودروهای هیبریدی / تویوتا کرولا چند؟

جنگ قیمت خودروهای هیبریدی در چین توسط چهار خودروساز بزرگ این کشور آغاز شده است تا خودروهای درون‌سوز به چالش کشیده شوند.

آغاز جنگ قیمت خودروهای هیبریدی / تویوتا کرولا چند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

خودروهای هیبریدی از ترکیب دو سیستم انرژی استفاده می‌کنند؛ یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی. این ترکیب منجر به کاهش مصرف سوخت و انتشارات گازهای خطرناک محیط زیست می‌شود. خودروهای هیبریدی در شهرها به خصوص برای رانندگی در شرایط ترافیکی  بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، زیرا موتور الکتریکی آنها می‌تواند انرژی لازم برای حرکت در سرعت کم را تأمین کند و از مصرف سوخت کمتری نسبت به خودروهای تنها بنزینی داشته باشد.

 

بازار خودرو چین از سال گذشته درگیر یک جنگ قیمتی شد که بر اثر آن خودروسازان قیمت محصولات خود را طی بازه‌های زمانی منظم کاهش دادند. این رویه در سال جدید میلادی نیز ادامه یافته است که حاصل آن کاهش شدید قیمت خودروهای هیبریدی است. اکنون بسیاری از خودروهای هیبریدی در چین قیمتی کمتر از خودروهای درون‌سوز دارند و همین مسئله به افزایش فروش آنها کمک می‌کند.

 

خودروسازان چینی اکنون طیف گسترده‌ای از خودروهای پلاگین هیبریدی را با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار یوان (۱۳۹۰۰ دلار) به فروش می‌رسانند. این تخفیف گسترده یک اقدام روانی است تا مشتریان را به خرید بیشتر خودروهای هیبریدی ترغیب کنند. این اقدام باعث شده است تا جنگ قیمتی در بازار خودرو چین به مرحله بحرانی برسد.

 

جنگ قیمت خودروهای هیبریدی توسط بزرگان هدایت می‌شود

جنگ قیمتی در بخش خودروهای هیبریدی توسط چهار خودروساز بزرگ فعال در چین هدایت می‌شود. این خودروسازان شامل کنسرسیوم سایک و جنرال موتورز، چانگان، بی‌وای دی و نتا (Neta) هستند. از بین چهار شرکت یاد شده، بی‌وای‌دی بیشترین میزان تخفیف را برای محصولاتش در نظر گرفته است. به عنوان مثال بی‌وای دی کین پلاس که قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار یوان داشت، اکنون با بهای ۷۹، ۸۰۰ یوان (حدود ۱۱، ۱۰۰ دلار) به معرض فروش گذاشته شده است. به نظر می‌رسد زمان حال فرصتی طلایی برای واردکنندگان خودرو ایرانی است تا انواع مختلفی از محصولات چینی را با قیمت‌های مقرون به صرفه خریداری کنند.

قیمت خودروهای هیبریدی

کاهش بهای خودروهای هیبریدی چینی در بازار این کشور، باعث فشار بر خودروهای اقتصادی درون‌سوز می‌شود. به عنوان مثال قیمت تویوتا کرولا در چین از ۱۲۲۸۰۰ یوان (حدود ۱۷۰۰۰ دلار) شروع می‌شود. فولکس واگن لاویدا که همرده فولکس واگن جتا است، ۹۴۰۰۰ یوان (حدود ۱۳۰۰۰ دلار) قیمت دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان