//
کدخبر: ۹۶۰۰ //

فرماندار شهرستان دشتی بوشهر : کشاورزان و عشایر مراقب طغیان رودخانه باشند

دستور آماده باش به ساکنان اطراف سد مند

فرماندار شهرستان دشتی بوشهر : کشاورزان و عشایر مراقب طغیان رودخانه باشند

فرماندار شهرستان دشتی بوشهر در گفت و گو با ایرنا: کشاورزان و عشایر مراقب طغیان رودخانه باشند دستور آماده باش مقام های محلی به ساکنان اطراف سد مند

در پی بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در استان بوشهر بویژه شهرستان دشتی، فرماندار این شهر از مردم محلی و روستائیان ساکن اطراف رودخانه و سد مند خواست تا برای مقابله با وضعیت طغیان روخانه آمادگی لازم را داشته باشند

 غلامرضا مهر جو شامگاه روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: حجم عظیم بارندگی در حوزه آبریز رود مند در استان فارس سبب شده دریچه های سدهای تعبیه شده بر روی این رودخانه در بالا دست رودخانه مند باز و حجم بی سابقه ای آب بر بستر این رودخانه سرازیر شود.

وی به ساکنان روستاهای حاشیه مند در بخش شنبه و طسوج و بخش کاکی هشدار داد که امشب و فردا صبح آماده باشند تا در صورت طغیان بیشتر آب روستاهای خود را تخلیه کنند.

وی افزود: تا عصر امروز 128 میلیمتر باران در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و در شهر شنبه 165 میلیمتر باران باریده است.

فرماندار دشتی اضافه کرد: کشاورزان ، دامداران وعشایر مستقر درحاشیه رودخانه مند به جاهای امن بروند و مردم از تجمع در حاشیه آبراهها ، پل و آبنماها خودداری کنند.

وی افزود: در زمان حاضر بدلیل بالا آمدن اب بر روی پل آب نمای روستای کردلان راه این روستا به سمت شنبه قطع شده است و ساکنان این روستا می توانند از راه فرعی و خاکی از مسیر باغان آمد و شد کنند.

مهرجو تصریح کرد: در زمان حاضر تمام اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش کامل برای امداد رسانی و کمک به تخلیه روستاها در مسیر رودخانه مند دارند.

وی گفت: درزمان حاضر روستاهای ناصری، دهداری، امام آباد، درویشی، دهداری وچند روستای بخش کاکی بیشتر در معرض خطر سیل رودخانه مند هستند .

فرماندار دشتی ادامه داد: خوشبختانه بارندگی چند روز گذشته سبب شد تمام سدها و بندهای خاکی وآبخیز داری شهرستان دشتی از جمله سد های سنا، لاور شرقی، چاهگاه، دشت پلنگ، کاکی و بخش شنبه و طسوج برای اولین بار پر آب شود که تاثیر بسیار خوبی برای تامین آب کشاورزی و تغدیه مصنوعی شهرستان خواهد داشت.

شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

 

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان