//
کدخبر: ۸۸۵۵ //

حکم قصاص برای قاتلی که هنوز فراری است

مردی که ۵ سال قبل جوانی را به قتل رسانده اما همچنان متواری است، به‌طور غیابی در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد.

حکم قصاص برای قاتلی که هنوز فراری است

روز 18شهریور ماه سال90 جسد مرد جوانی که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، در پاکدشت کشف شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که او همراه خانواده‌اش در همان نزدیکی زندگی می‌کرد اما هنوز معلوم نبود چه‌کسی وی را به قتل رسانده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات پلیس برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد.

 

هنگام وقوع جنایت همسر مقتول از خانه خارج شده و مقتول در فاصله کمی از خانه‌اش به قتل رسیده بود. همسر مقتول در این‌باره به مأموران گفت: ساعت 9صبح بود که از خانه بیرون رفتم تا شارژ تلفن همراه بخرم اما چند دقیقه بعد یکی از همسایه‌ها با من تماس گرفت و گفت که شوهرم را کشته‌اند. من هم سراسیمه خودم را به خانه رساندم و دیدم که شوهرم به قتل رسیده است اما نمی‌دانم چه‌کسی این کار را کرده است.

 

در جریان تحقیقات میدانی پلیس، معلوم شد که یکی از همسایه‌ها صحنه جنایت را دیده است. او مشخصات مرد جوانی را در اختیار پلیس گذاشت و گفت که او وقتی کوچه خلوت بود با چند ضربه چاقو مرتکب قتل شده است. با به‌دست آمدن این سرنخ مأموران بلافاصله متهم را شناسایی کردند اما وقتی به مخفیگاهش رفتند، او گریخته بود.

 

با وجود این خواهر متهم اطلاعات بیشتری درباره برادر فراری‌اش به مأموران ارائه کرد. او گفت: برادرم سراغم آمد و گفت که به 700هزار تومان پول نیاز دارد و باید هر چه سریع‌تر فرار کند. او گفت که می‌خواهد به استرالیا بگریزد و برای این کار وقت زیادی ندارد. وقتی درباره این عجله از او پرسیدم گفت که یک نفر را به قتل رسانده است. او گفت که مقتول به همسرش نظر داشته و به همین دلیل وی را به قتل رسانده است.

 

دیگر جای تردیدی در مجرم‌بودن این مرد وجود نداشت و در این شرایط مأموران تلاش‌های خود را برای دستگیری وی بیشتر کردند؛ با وجود این نتوانستند وی را دستگیر کنند. در این شرایط پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز درحالی‌که با گذشت 5سال از این جنایت همچنان متهم متواری است، جلسه رسیدگی به اتهام وی به‌طور غیابی در شعبه چهارم به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی کیخا برگزار شد.

 

در این جلسه پدر و مادر و 6 فرزند مقتول خواستار قصاص قاتل شدند. سپس وکیل مدافع تسخیری متهم در غیاب او به دفاع پرداخت و گفت: با اینکه موکلم متواری است اما دلایل و شواهد محکمی علیه او وجود ندارد. از این‌رو خواستار برائت وی هستم. در این شرایط ختم جلسه اعلام شد و قضات دادگاه بعد از شور، متهم را به‌طور غیابی به قصاص محکوم کردند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان