//
کدخبر: ۸۳۸۲ //

خطر جاری شدن سیل برای مناطق جنوب و جنوب غربی

با ورود این سامانه بارشی باران و برف ۱۷ استان کشور را در برمی‌گیرد که احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق جنوب و جنوب غربی کشور داده می‌شود.

خطر جاری شدن سیل برای مناطق جنوب و جنوب غربی

به گزارش فرتاک نیـوز، کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از عصر یکشنبه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی باران و برف ۱۷ استان کشور را در برمی‌گیرد که احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق جنوب و جنوب غربی کشور داده می‌شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از عصر یکشنبه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی باران و برف ۱۷ استان کشور را در برمی‌گیرد که احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق جنوب و جنوب غربی کشور داده می‌شود.

 

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده بود رفته رفته اواخر وقت امروز از شمال‌ شرق خارج خواهد شد و امشب تنها در بخشهایی از استان خراسان رضوی و همدان بارندگی‌هایی به صورت برف رخ می‌دهد.

 

وی ادامه داد: امشب و فردا سواحل خزر بارانی خواهد بود و رفته رفته از شدت بارشها کاسته خواهد شد اما در روزهای آتی دوباره شاهد ورود سامانه بارشی به کشور و بارشهای برف و باران در این مناطق خواهیم بود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی از عبور موج خفیف بارشی در کشور خبر داد و گفت: طی 24 ساعت آینده موج بارشی البرز غربی، البرز مرکزی و سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مناطق دچار بارش‌های پراکنده باران و برف می‌شود.

 

نقشینه با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از عصر یکشنبه وارد کشور خواهد شد، اظهار کرد: این سامانه بارشی ابتدا جنوب غرب، غرب، شمال‌غرب، سواحل خزر و رفته رفته اکثر نقاط کشور را در برمی‌گیرد و مردم غالب استانها در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه با بارشهای باران و برف مواجه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این بارشها ممکن است در استانهای جنوب و جنوب غربی کشور موجب بروز سیل شود، هشدار داد: بارشهای باران و برف ناشی از سامانه باشی جدید استانهای زنجان، آذربایجانها، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، مازندران، خوزستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، اصفهان، فارس، هرمزگان و گیلان را دربرمی‌گیرد و شدت بارشها در برخی مناطق موجب بروز سیل و خسارت خواهد شد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: بارشهای باران و برف سه‌شنبه در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد و شدت بارشهای باران در مناطق جنوبی بیشتر خواهد بود؛ احتمال وقوع سیل اب نیز داده می‌شود که اخطاریه‌های لازم برای اندیشیده شدن تمهیدات صادر می‌شود.

 

نقشینه اردبیل با 6 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 24 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران به 9 درجه بالای صفر رسید که فردا با کاهش نسبی به 6 درجه بالای صفر می‌رسد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان