//
کدخبر: ۷۸۷۱ //

نجات نوجوان قاتل از مرگ در آخرین محاکمه

پسری که در ۱۶ سالگی در جریان نزاعی خیابانی جوانی را به قتل رسانده بود با تشخیص قضات دادگاه کیفری نابالغ تشخیص داده شده و به تحمل ۵سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

نجات نوجوان قاتل از مرگ در آخرین محاکمه

به گزارش فرتاک نیوز، روز نهم مهر‌ماه سال گذشته 5نفر در قرچک ورامین با یکدیگر درگیر شدند. ماجرا از این قرار بود که 2نوجوان سوار یک وانت‌پیکان بودند که آینه یک پژو پرشیا که 3پسر جوان سوار آن بودند با آینه خودروی آنها برخورد کرد. این برخورد ساده مقدمه‌ای برای درگیری خونین بین آنها شد و در جریان آن راننده وانت که نوجوانی 16ساله به نام وحید بود، سراغ سرنشینان پرشیا رفت و 2نفر از آنها را با چاقو مجروح کرد که یک نفر از آنها به قتل رسید.

 

در پی وقوع این جنایت پسر نوجوان دستگیر و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه که چندی قبل در شعبه هفتم به ریاست قاضی محمدحسین خازنی برگزار شد، پدر و مادر مقتول به‌عنوان اولیای دم خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند. سپس متهم که روز حادثه 16سال و 5‌ماه داشت در دفاع از خودش گفت: در این درگیری من فقط با دسته چاقو یک ضربه به گردن مقتول زدم و یادم نمی‌آید که من این قتل را انجام داده باشم.

 

او ادامه داد: می‌دانستم اگر کسی کار خلاف انجام دهد، جرم است اما نمی‌دانستم اگر کسی به قتل برسد، قاتل قصاص می‌شود. حالا هم از خانواده مقتول می‌خواهم ببخشند. در ادامه 3متهم دیگر که در این درگیری حضور داشتند نیز به دفاع از خود پرداختند و در نهایت با اخذ آخرین دفاع از متهمان ختم جلسه اعلام شد.

 

با گذشت چند روز از این محاکمه قضات دادگاه پس از شور رأی خود را اعلام کردند. قضات دادگاه براساس ماده 91قانون مجازات اسلامی که می‌گوید «اگر احراز شود فرد زیر 18سالی که مرتکب قتل شده به کمال و رشد عقلی نرسیده و ماهیت جرمی که مرتکب شده را درک نمی‌کند»،

 

متهم ردیف اول را که هنگام وقوع جرم 16سال و 5‌ماه داشته به 5سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. همچنین 3متهم دیگر نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی به یک سال حبس محکوم شدند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان