//
کدخبر: ۶۲۰۶ //
کشف 2 قطعه از پیکرهای جان باختگان حادثه پلاسکو تایید شد

یکی از آتش نشانان حادثه دیده : احتمالا اگر بیسیم داشتیم ۳یا ۴ نفر شهید می شدند

سازمان پزشکی قانونی کشف 2 قطعه از پیکرهای جان باختگان حادثه پلاسکو را تایید کردوسرپرست دادسرای امور جنایی تهران ازبررسی علت وقوع حادثه پلاسکوخبرداد.

یکی از آتش نشانان حادثه دیده : احتمالا اگر بیسیم داشتیم 3یا 4 نفر شهید می شدند

به گزارش فرتاک نیوز، وابط عمومی سازمان پزشکی قانونی، اعلام کرد: صبح سه شنبه2 قطعه از اجساد جان باختگان حادثه پلاسکو در منطقه هرندی که نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی این حادثه به آنجا منتقل شده بود، کشف شدکه بعد از مطابقت با نمونه های گرفته شده از خانواده های مفقودان، هویت آن ها احراز خواهدشد و نتیجه آن هم اعلام می شود. در همین حال محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت:  هنوز شخصی شکایت نکرده است و در حال بررسی حادثه هستیم.

   اگر بیسیم داشتیم 3یا 4 نفر شهید می شدند ....

محمود قصاب یکی از آتش‌نشان‌های مجروح فاجعه پلاسکو که در بیمارستان بستری شده است،  در انتقاد از کمبود امکانات آتش نشانان گفت:« امکانات آتش‌نشانی نسبت به پرسنلش بسیار ضعیف است، هر نفر از ما باید بیسیم داشته باشد، اگر بیسیم داشتیم احتمال داشت به جای ۱۶ شهید، ۳ یا ۴ نفر شهید می‌شدند، اگر بیسیم داشتیم تعداد قربانی‌ها خیلی کمتر بود. کسانی که بیسیم داشتند به افرادی که بیسیم نداشتند خبر دادند، برخی از راه پله فرار کردند، برخی پریدند، برخی هم به سرعت از ورودی ساختمان خارج شدند، اما برخی از افراد که بیسیم نداشتند تا خبر را گرفتند و قصد خارج شدن داشتند، دیر شده بود. »

2 فوریت کمیته حقیقت یاب تصویب نشد  

از سوی دیگر بررسی 2 فوریت طرح تشکیل کمیته حقیقت یاب  از حادثه پلاسکو در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران جنجالی شد و در حالی که چمران رئیس شورا تعداد امضا ها را برای دو فوریت ناکافی عنوان کرد مسجد جامعی بر کافی بودن امضا ها تاکید و به گزارش میزان به رغم اینکه عباس جدیدی هم اعلام کرد موافق دو فوریت است اما این طرح در دستور کار قرار نگرفت. برخی اعضای شورا نیز با اشاره به این که هم اکنون دو کمیسیون از سوی شورا موضوع پلاسکو را پیگیری می کنند تشکیل کمیته جدید را موازی کاری خواندند.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان