//
کدخبر: ۶۱۲۰۵ //

علاقه حسین به خواهر مهرداد باعث این اتفاق شد...

با قطعی شده حکم قصاص برادر غیرتی که دوستش را که خواستگار خواهرش بود کشته بود، متهم ردیف دوم این پرونده دیروز بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.این متهم در دادگاه قبلی از همدستی در جنایت تبرئه شده بود اما با اعتراض وکیل اولیای دم حکم تبرئه وی شکسته شد.

علاقه حسین به خواهر مهرداد باعث این اتفاق شد...
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی و مهرداد 27 ساله بیست و چهارم شهریور 94 به دنبال درگیری در گل تپه ورامین حسین 20 ساله را که دوست صمیمی شان بود کشتند. آنها پس از دستگیری در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در آن جلسه پدر قربانی گفت: پسرم مدتی بود با مهرداد قهر کرده بود، اما او و دوستش مهدی آنقدر با گوشی موبایل پسرم تماس گرفتند تا او را از خانه بیرون کشیدند و کشتند. من از هر دو آنها شکایت دارم و برای هر دو آنها قصاص می خواهم.

سپس مهدی پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: مهرداد و حسین از سال‌ها پیش با هم دوست بودند، اما از وقتی حسین به خواستگاری خواهر مهرداد رفت رابطه آنها با هم بد شد. مهرداد دیگر جواب تماس های حسین را نمی داد و می گفت او به خواهرش نظر داشته است. چند روز قبل از قتل نیز آنها با هم درگیر شده بودند تا اینکه ظهر بیست و چهارم شهریور 94 من و مهرداد سر کوچه ایستاده بودیم که حسین و دوستش سر رسیدند و دعوا دوباره شروع شد. حسین فحاشی کرد و با چاقو به دست مهرداد زد.

وی ادامه داد: در آن لحظه تعداد زیادی در محل جمع شده بودند و دعوا را تماشا می کردند.من سعی داشتم به دعوا خاتمه دهم اما بی فایده بود. مهرداد ضربه های بعدی را با شمشیر به حسین زد که او جان سپرد. من در دعوا هیچ ضربه ای به مقتول نزدم و در اداره آگاهی به دروغ اعتراف کردم که ضربه کاری به قلب  حسین را من به او زده بودم. مهرداد به من قول داده بود اگر قتل را گردن بگیرم رضایت اولیای دم را برایم جلب می کند. من هم به خاطر رفاقتم به قتل اعتراف کردم اما حالا می گویم بی گناهم.

سپس مهرداد در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: قبول دارم چند ضربه با شمشیر و چاقو به حسین زدم اما ضربه کاری را مهدی به قلب حسین وارد کرد. من قاتل حسین نیستم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و همچنین اظهارات شاهدان مهرداد را به قصاص محکوم کرد. مهدی نیز از دست داشتن در جنایت ترئه شد. حکم قصاص مهرداد در شعبه 24دیوان عالی کشور مهر تایید خورد ولی با اعتراض اولیای دم حکم تبرئه مهدی تایید نشد.به این ترتیب پرونده وی برای رسیدگی دوباره به شعبه همعرض فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور یک مستشار تشکیل شد مهدی که حالا با قرار وثیقه آزاد است در دادگاه حاضر نشد.

وکیل مدافع وی به دفاع پرداخت و گفت: مهدی هیچ خصومتی با حسین نداشته است. او در بازجویی های اولیه نیز گفته بود فقط قصد پایان دادن به دعوا را داشته و به همین خاطر هم گاز اشک آور به سمت حسین زده است.

این وکیل ادامه داد: مهدی در این پرونده بی گناه است و از دادگاه تقاضا دارم بار دیگر برایش حکم تبرئه صادر شود.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان