//
کدخبر: ۶۱۱۷۳ //

هشدار پزشکی قانونی درباره برودت هوا و رشد تلفات مسمومیت با گاز

همزمان با سردتر شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی با رشد آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز مواجه هستیم؛ بر اساس آمارهای موجود این رشد عمدتا در ماه‌های آذر و دی اتفاق می‌افتد.

هشدار پزشکی قانونی درباره برودت هوا و رشد تلفات مسمومیت با گاز
به گزارش فرتاک نیوز،

 در سال گذشته 836 نفر در کشور بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که 609 نفر از آنان در نیمه دوم سال جان باخته‌اند و بیشترین تلفات نیز در ماه آذر با 145 و دی با 147 فوتی به ثبت رسیده است.

 

رشد تلفات گازگرفتگی در نیمه دوم هر سال مطابق آمارهای این سازمان در سال‌های دیگر نیز تکرار شده و در بسیاری موارد ماه‌های آذر و دی بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده است. به طور کلی بیش از 70 درصد تلفات گازگرفتگی در هر سال مربوط به نیمه دوم سال است و همین موضوع ضرورت توجه به نکات ایمنی در  استفاده از وسایل گرمایشی را دو چندان می کند؛ به ویژه در مناطق و شرایط خاص مانند شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه که بخش قابل توجهی از ساکنان آن هم اکنون در چادر و کانکس زندگی می کنند.

 

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در همین خصوص و در پی مرگ زنی 65 ساله بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن که در یکی از چادرهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اتفاق افتاد، سازمان پزشکی قانونی کشور به هموطنان و از جمله مردم شهرهای زلزله شده هشدار می‌دهد در بکارگیری و نصب سیستم های گرمایشی نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند و ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و سوخت صحیح وسایل گرمایشی توجه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۱۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان