//
کدخبر: ۵۸۰ //

افزایش ۱۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور/ ۷۵ درصد کشفیات در سه استان

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر طی 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور/ 75 درصد کشفیات در سه استان

 سردار اسدالله هادی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی انتظامی استان لرستان، نخستین آسیب جامعه را  آسیب اجتماعی دانست و اظهار کرد: در برگزاری جلسات مختلف با 12 عضو اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر مقرر شد آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به صورت جدی ادامه دارد و با خرده فروشان و معتادان متجاهر به صورت ویژه برخورد می‌شود، اضافه کرد: پلیس استان لرستان نیز در این حوزه عملکرد رضایت‌بخشی داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

سردار هادی‌نژاد با بیان اینکه از نظر جغرافیایی بیشترین کشفیات با 75 درصد مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان و 15درصد کشفیات مربوط به سایر استان‌ها بوده است، بیشترین کشفیات را مربوط به تریاک، حشیش و شیشه برشمرد و خاطرنشان کرد: در مدت 9 ماهه سال جاری 550 تن مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 15 درصد افزایش داشته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه با اشاره به اینکه مرز ایران و افغانستان به طور کامل بسته است، گفت: سگ‌های مواد یاب در سال گذشته 10 درصد کشفیات را داشته‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی هشت گلوگاه سیار در استان‌های شرقی کشور، افزود: توسعه اطلاعاتی، پوشش کویر و ایجاد واحد ضربت، از اقدامات ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر در این گلوگاه‌هاست.

سردار هادی‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته سه نفر و امسال هفت نفر از ماموران انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، بیان کرد: مرکز تولید مواد مخدر، باند سازمان یافته‌ای در افغانستان است اما عوامل آنها در کشور ما فعالیت می‌کنند که در این خصوص تعدادی از آنان تاکنون دستگیر شده‌اند.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان