//
کدخبر: ۵۶۸۷۴ //

او را کشتم بدلیل اینکه می خواست پشت یخچال قصابی مرا آزار دهد

پسر نوجوان که یک مرد را در قصابی پدرش کشته بود دیروز در حالی پای میز محاکمه ایستاد که وکیل مدافع وی از قضات دادگاه خواست تا طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید که امتیازی ویژه برای محکومان زیر 18 سال قائل شده است با وی برخورد و از قصاص معاف شود.

او را کشتم بدلیل اینکه می خواست پشت یخچال قصابی مرا آزار دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

کم شهریور 94 یک مرد ناشناس با پلیس 110 تماس گرفت و از پیدا شدن پیکر نیمه جان یک مرد جوان در یکی از خیابان های کهریزک خبر داد. پلیس وقتی به محل رفت با جنازه مرد جوانی روبه رو شد که مدارک شناسایی همراهش نشان می داد محمدرضا 20ساله است و با دو ضربه چاقو به گردنش از پا درآمده است. پلیس به ردیابی شماره تلفنی پرداخت که با مرکز 110 تماس گرفته بود اما روشن شد این تماس از موبایل قربانی صورت گرفته است.

تلاش برای افشای راز جنایت شبانه آغاز شده بود که پلیس یکی از دوستان قربانی به نام عرفان 17ساله را به عنوان مظنون بازداشت کرد. شواهد نشان می داد قربانی و عرفان آخرین بار در پارک با هم در حال صحبت بودند. زخم های روی دست پسر نوجوان شک پلیس را دو چندان کرد و وی به قتل اعتراف کرد.

پسر نوجوان گفت: من محمدرضا را کشتم . در این چند روز سرگردان بودم و حتی ماجرا را به خانواده ام هم نگفتم اما دیگر تحمل این وضعیت را ندارم و می خواهم حقیقت را بگویم.

وی گفت: سالهاست که درسم را رها کرده ام و در قصابی پدرم کار می کنم. آن شب برادر 13ساله ام به قصابی آمده بود که با هم به پارک روبه روی مغازه رفتیم و آنجا محمدرضا را دیدیم.. آخر شب بود که تصمیم گرفتم در مغازه را ببندم. به همین خاطر تنهایی به قصابی برگشتم که یکباره یک نفر از پشت سر وارد مغازه شد. من که ترسیده بودم برگشتم و با محمدرضا روبه رو شدم. از بچه های محل شنیده بودم او قبلا دو نفر را آزار داده است. او به نزدیکی دخل آمد ومن فکر کردم قصد آزار دادن مرا دارد. به همین خاطر کارد سلاخی را برداشتم و برای دفاع از خودم دو ضربه به گردنش زدم. من که ترسیده بودم جنازه را از مغازه بیرون بردم و با موبایل محمدرضا با پلیس و اروژانس تماس گرفتم. من واقعا قصد نجات دادن او را داشتم اما از ترس فرار Escape کردم.

به دنبال اعتراف های پسر جوان و بازسازی صحنه جرم وی دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس عرفان که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود گفت: وقتی در قصابی تنها بودم محمدرضا یکباره از پشت یخچال مغازه خارج و موجب ترس من شد.او به رویم چاقو کشید که دستم زخمی شد. هوا تاریک بود و جایی را نمی دیدم که کارد قصابی را به سمت او گرفتم. باور کنید نمی دانم چاقو چطور به گردن او برخورد کرد.

سپس وکیل مدافع این متهم نوجوان به دفاع پرداخت و گفت: موکلم در جلسه دادگاه حرفی درباره اینکه مقتول قصد آزار وی را داشته نزد اما چون موکلم هنگام ارتکاب جرم زیر 18 سال سن داشته است تقاضا دارم تا طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید که برای محکومان زیر 18 سال امتیازی ویژه قائل شده است با وی برخورد و از قصاص معاف شود.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان