//
کدخبر: ۵۶۴۱ //

دلیل عدم استفاده از هلیکوپتر در حادثه پلاسکو از زبان سروری

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عده ای حیاتشان را در تنش ها و چالش های می بینند، گفت: نمی دانم با کدام منطق نظرات غیرکارشناسی درباره پلاسکو داده می شود.

به گزارش فرتاک نیوز، پرویز سروری با اعلام اینکه اظهارات غیرکارشناسی برخی از اعضای شورای شهر تهران باعث شد تا شبکه ها و رسانه های معاند به طرح سناریوهای توهم توطئه دست بزنند و حتی تعدادی از رسانه های داخلی از این اظهارت برای منکوب کردن رقبای سیاسی خود بهره ببرند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر گفت:‌ متاسفانه عده ای مدتی است که به بلای تبدیل مسائل کارشناسی به مسائل سیاسی مبتلا شده اند.

وی در ادامه افزود: نتیجه این می شود که  فارغ از نگاه کارشناسی اقداماتی صورت می گیرد و یا مواضعی اتخاذ می شود که اساسا پشتوانه کارشناسی ندارند. حادثه ای اتفاق افتاده که همه را داغدار کرده است. آتش نشانان فارغ از مسائل سیاسی با فداکاری و دلسوزی ایثار و فدارکاری کرده و جانشان را تقدیم ملت کردند. این صحنه ها فرصتی برای وحدت و انسجام ملی در بین مردم کشور است. تمام کشور به نوعی یک صدا پشت آتش نشان ها قرار گرفتند و آنها را مورد ستایش و تحسین قرار دادند. این فرصت، زمینه ای برای اتحاد، انسجام و همدلی و هم افزایی بیشتر ملی را فراهم کرد. اما متاسفانه عده ای این را برنمی تابند و ظاهرا حیاتشان را در تنش ها و چالش های مختلف می بینند و از این فرصت بزرگ ملی می خواهند تهدید درست کنند. آنها مواضعی می گیرند که در مقابل نگاه کارشناسی قرار می گیرد.

این نماینده شورای شهر با بیان اینکه از این بررسی ها باید فرایندی ایجاد شود که دیگر این حوادث تکرار نشود؛ تصریح کرد: بعضی ها از روز اول شروع به علت یابی کردند. اینگونه داغ ملت را هر روز تازه کردند. خانواده هایی که نگران و داغدار هستند در فشار زایدالوصفی به سر می برند. بیان بعضی از اطلاعات ناقص و غیرکارشناسی در آنها ایجاد دلهره بیشتر و زخمشان را تازه تر می کرد.  

سروری با اشاره به تشکیل دو کمیته فنی و حقوقی و کمیته هماهنگی برای بررسی مطالبات حادثه دیدگان و کارگران واحدهای تولیدی وخانواده های معظم شهدا برای حادثه پلاسکو در شورای شهر خاطرنشان کرد: در بحث حقوق و فنی جلسات فشرده حقوقی داشیم که تمام موارد مطرح شده را بررسی کردیم. برای نمونه بند 14 ماده 55 یکی از موضوعات جدی مطرح در رابطه با این حادثه است به صورت کارشناسی و دقیق بررسی شد.

وی درباره عدم استفاده از هلیکوپتر در زمان حادثه پلاسکو نیز عنوان کرد: هلی کوپتر عموما در فضای باز مورد استفاده قرارمی گیرد. در زمان حادثه از مخزن های بزرگ آب استفاده شد. مگر هلی کوپتر به چه میزان می توانست از مخازن آب استفاده کند. در حالی که آتش نشانان از بهترین تجهیزات آتش نشانی و اطفای حریق استفاده می کردند.

سروری خاطرنشان ساخت: استفاده از هلیکوپتر برای خاموش کردن  آتشی که از ساختمان ها و طبقات مختلف آن زبانه می زند، منطقی نبود. در زمان حادثه پلاسکو از تجهیزات مدرن و به روز استفاده شد و در حالیکه این تجهیزات در دسترس است استفاده از هلیکوپتر با مخزن محدود و قدرت مانور کم منطقی نبود.  نمی دانم با کدام منطق این نظرات غیرکارشناسی داده می شود.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر در پایان گفت:  موارد مختلف دخیل در حادثه پلاسکو را در دو بعد حقوقی و فنی بررسی خواهیم کرد. اجازه داده شود این فرایند در یک مسیر غیر چالشی و تنشی و کاملا در فضای کارشناسی ادامه بررسی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان