//
کدخبر: ۴۹۹۹۰ //

حمله پلنگ به چوپانی در شهرستان راز و جرگلان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: چوپانی به هنگام چرای گله خود در شهرستان مرزی راز و جرگلان این استان مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت.

 حمله پلنگ به چوپانی در شهرستان راز و جرگلان
به گزارش فرتاک نیوز،

سیداصغر مطهری با بیان اینکه این فرد از ناحیه دست ها زخمی شده است، گفت: پلنگ دارای قلمرو وسیعی بوده و تعارض کمی با انسان دارد.

 

مطهری افزود: پلنگ ایرانی دارای بیمه است و خسارت های وارد شده از ناحیه این جانور، پس از تایید کارشناسان محیط زیست جبران می شود.

 

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده حیات وحش، آن را به ادارات محیط زیست اطلاع داده و از هرگونه اقدام در جهت دور کردن و نزدیکی به آنها خودداری کنند.

 

بر اساس این گزارش در سال گذشته نیز پلنگ ها در 23 نوبت به دام های دامداران این استان حمله و خسارت های وارد شده بیش از 2 میلیارد ریال گزارش شده بود.

 

در طرح جامع بیمه پلنگ ایرانی دامدار خسارت دیده، به ازای هر راس گوسفند و بز چهار میلیون ریال و هر قلاده سگ پنج میلیون ریال غرامت دریافت می کند.

 

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان