//
کدخبر: ۴۹۶۷ //

روزانه ۲۰ نفر در جاده های مالزی می میرند/ میلیاردها دلار آسیب اقتصادی

مالزی روز پنجشنبه در آستانه جشن های تعطیلات سال نو چینی اعلام کرد شمار کشته شدگان حوادث جاده ای در این کشور با رقم رو به افزایشی مواجه شده و سال گذشته به 20 نفر در روز رسید و میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشت.

روزانه 20 نفر در جاده های مالزی می میرند/ میلیاردها دلار آسیب اقتصادی

به گزارش فرتاک نیوز، تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' اعلام کرد که مالزی در سال 2016 میلادی تلفات جاده ای هفت هزار و 152 نفری را ثبت کرد که در مقایسه با سال پیش از آن با افزایش 446 نفری روبرو بود.

مقامات مالزی که در آستانه تعطیلات سال نو چینی در این کشور تلاش خود را برای کاهش تلفات جاده ای به کارگرفته اند، اعلام کردند که 62.7 درصد از تلفات سال گذشته این کشور مربوط به موتورسواران بوده است.

'لیئو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی اعلام کرد که در سال گذشته 6 هزار و 570 تصادف جاده ای مرگبار در این کشور رخ داد، در حالی که این رقم در سال پیش از آن 6 هزار و 193 مورد بوده است.

به گفته این مقام مالزیایی، در سال گذشته در مجموع 521 هزار و 466 تصادف در مالزی رخ داده که این رقم در سال پیش از آن 489 هزار و 606 مورد گزارش شده است.

براساس این آمار می توان دریافت که روزانه یک هزار و 429 تصادف در جاده های مالزی رخ می دهد که حدود 80 درصد از آنها ناشی از خطای انسانی است.

تا پایان سپتامبر سال گذشته میلادی حدود 27 میلیون وسیله نقلیه موتوری در مالزی شماره گذاری شدند.

تصادفات جاده ای در چهار سال گذشته بیش از 9 میلیارد دلار آسیب اقتصادی به مالزی وارد کرده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان