//
کدخبر: ۴۴۸۸۱۴ //

۱۸ مرکز بهداشتی و درمانی در سیل سیستان و بلوچستان آسیب دید/ انتقال مادران باردار به مراکز درمانی

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به انتقال مصدومان و مادران باردار سیل دشتیاری به مراکز درمانی، گفت: سیلاب به ۱۸ مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس این منطقه آسیب وارد کرده است.

۱۸ مرکز بهداشتی و درمانی در سیل سیستان و بلوچستان آسیب دید/ انتقال مادران باردار به مراکز درمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفر میعادفر با بیان اینکه در حادثه سیل دشتیاری، 39 مادر باردار به مناطق امن و 9 مادر باردار و همچنین 6 بیمار دیابتی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، اظهار کرد: نیروهای اورژانس در این حادثه به 12 نفر از افراد گرفتار در سیلاب کمک کرده و آن‌ها را نجات دادند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی 5 تا 9 اسفندماه با دریافت هشدار از سازمان هواشناسی، به تمام مراکز EOC (مرکز هدایت عملیات بحران) دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت تاثیر و معین اعلام آماده باش کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب حوزه سلامت به مناطق آسیب دیده و همچنین ارزیابی هوایی مناطق سیل زده توسط اورژانس هوایی، خاطرنشان کرد: در این حادثه 5 دستگاه آمبولانس پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، 5 تیم بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت خانواده و دو تیم درمانی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

میعادفر از وارد شدن آسیب به 18 مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس در این منطقه خبر داد و گفت: سیلاب و فعالیت آمبولانس‌ها در سیلاب اخیر منجر به آسیب دو دستگاه آمبولانس در بریس و درگس شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات حوزه سلامت به بیماران و مصدومین توسط اورژانس هوایی و قایق در حال انجام است و همزمان با فروکش کردن سیلاب در اکثر مناطق، تیم‌های بهداشت محیط در حال معدوم سازی بهداشتی لاشه‌های احشام سبک و سنگین هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان