//
کدخبر: ۴۳۶۰۴۶ //

دستگیری ۱۲ گرداننده صفحات اینستاگرامی هنجارشکن در گیلان

با اقدامات فنی و پلیسی ۱۲ نفر از گردانندگان این صفحات شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

دستگیری ۱۲ گرداننده صفحات اینستاگرامی هنجارشکن در گیلان
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن‌پور روز سه شنبه اظهار کرد: در پی انتشار تصاویری از رقص و پایکوبی در معابر عمومی، بازار رشت و پیاده راه فرهنگی شهر توسط عده‌ای هنجارشکن و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای که موجب جریحه دار نمودن عفت عمومی شده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با اقدامات فنی و پلیسی ۱۲ نفر از گردانندگان این صفحات شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

وی ادامه داد: در این راستا نیز ۹ صفحه مجازی منتشر کننده محتوای هنجارشکنانه توسط پلیس شناسایی و با اخذ دستور قضائی محتوای غیرقانونی از این صفحات حذف شد.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه برای ۴ واحد صنفی متخلف برپاکننده رقص و آواز خوانی نیز توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی اخطاریه پلمب صادر شد، بیان کرد: برابر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، انتشار هرگونه تصاویر یا محتوای مجرمانه با موضوع سیاه‌نمایی، تشویش اذهان عمومی، انتشار تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف، اقدامات تفرقه افکنانه و ایجاد اختلافات قومی، مذهبی در فضای مجازی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

 

پایان جولان قمه به دست‌های رشت 

در گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش که با در دست داشتن قمه در خیابان تختی شهرستان رشت قصد نزاع و درگیری داشتند، خبر داد. 

سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی آرامش و امنیت را به خطر بیاندازد.

وی در ادامه گفت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه سه نفر در خیابان تختی شهر رشت با در دست داشتن قمه قصد درگیری و نزاع دارند، بلافاصله ماموران یگان امداد و کلانتری ۱۲ به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس با حضور به موقع مانع از درگیری شد، بیان کرد: در این راستا ۲ متهم که از اراذل و اوباش نوظهور هستند، دستگیر و از آن‌ها ۲ تیغه قمه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متهمان ۲۵ و ۲۸ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری یک نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان