//
کدخبر: ۴۳۳۸۸۳ //

دستگیری باند۵۶ نفری کلاهبرداری در البرز / شناسایی سه هزار نفر مالباخته

فرمانده انتظامی استان، گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان، اعضای یک شبکه ۵۶ نفره فساد مالی که با پیش فروش خودرو اقدام به ۲۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری در البرز کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند

دستگیری باند56 نفری کلاهبرداری در البرز / شناسایی سه هزار نفر مالباخته
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش فرتاک نیوز از پلیس البرز، سردار "حمید هداوند" روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان، این شبکه گسترده کلاهبرداری از طریق پیش فروش خودرو در شهر کرج اقدام به کلاهبرداری می کردند.

وی افزود: درتحقیقات بیشتر کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان البرز، مشخص شد که چهار نفر از سر شبکه‌های این باند کلاهبرداری با راه‌اندازی چندین دفتر در استان های مختلف با مرکزیت استان البرز، با وعده پیش فروش خودرو با قیمت کارخانه اقدام به چاپ حواله‌های جعلی کرده و مبالغ هنگفتی را از تعداد قابل توجهی از شهروندان دریافت کرده اند.

هداوند اضافه کرد: در بررسی‌های تکمیلی چهار نفر از سرشبکه‌های این باند و ۵۲ نفر دیگر از اعضای باند در سراسر کشور شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته در این پرونده بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود، بیان کرد: تاکنون با هماهنگی مقام قضایی اموالی به ارزش سه هزار میلیارد ریال از متهمان شناسایی و توقیف شده است.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به اینکه تاکنون حدود سه هزار مالباخته در خصوص این پرونده شناسایی شده است، اظهار کرد: متهمان با دریافت این مبالغ هنگفت از مال باختگان، در زمینه‌های مختلف به سرمایه‌گذاری و بعضاً اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌پرداختند.

وی افزود: همه متهمان با تکمیل پرونده به دادسرا تحویل داده شدند.

دستگیری سارقان خودروهای لوکس در البرز

سرقت

فرمانده انتظامی البرز همچنین از دستگیری اعضای باند سارقان خودروهای لوکس در این استان خبر داد و گفت: این سارقان پس از سرقت خودروهای گرانقیمت آنها را سند نمره کرده و در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.

وی گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت خودروهای لوکس در سطح شهر کرج، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

هداوند افزود: بررسی‌های پلیس آگاهی حکایت از این داشت که سارقان در گروه‌های چهار و پنج نفره خودروهای لوکس پارک شده در کنار خیابان را شناسایی و به صورت کاملاً جسورانه با شکستن شیشه آنها، خودرو را خلاص و بوکسر می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی رد پای پنج نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای در این پرونده‌ مشاهده و با رد زنی مخفیگاه آنها در شهرستان فردیس، همه آنها در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه سارقان در تحقیقات تکمیلی تاکنون به سرقت پنج خودرو لوکس اعتراف کردند، گفت: ارزش خودروهای به سرقت رفته توسط این باند بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

هداوند با اشاره به کشف چند قیضه سلاح گرم از مخفیگاه متهمان، گفت: متهمان که خودروهای سرقتی را پس از سند نمره کردن به فروش رسانده بودند، این وسایل نقلیه سرقتی با تلاش‌های صورت گرفته شناسایی و پس از انجام مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد.

دستگیری اعضای باند سرقت احشام در ساوجبلاغ

سرقت

جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باند سرقت احشام با ۹ فقره سرقت در شهرستان ساوجبلاغ خبرداد .

سرهنگ "محمد نادربیگی" گفت: به دنبال ارجاع چندین فقره پرونده سرقت احشام توسط افراد ناشناس به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برابر بررسی‌های اولیه پلیس، سارقان در گروه‌های پنج و ۶ نفره با سوء استفاده از غفلت مالباختگان به صورت گروهی وارد دامداری‌ها شده و با تهدید دامدار اقدام به سرقت احشام آنها می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از سوی کار آگاهان و استفاده از اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، هویت ۶ نفر از سارقان که در گذشته نیز دارای سابقه سرقت احشام بودند شناسایی و در عملیات‌های جداگانه همه آنها دستگیر شدند.

وی اشاره به اعتراف متهمان به ۹ فقره سرقت از دامداری‌ها، اظهار داشت : ارزش احشامی که توسط این باند به سرقت رفته حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

نگاه خیره در حین رانندگی درکرج منجر به قتل شد

قتل

 رییس پلیس آگاهی استان گفت: در اثر درگیری که به دلیل خیره شدن ۲ نفر در حین رانندگی به یکدیگر رخ داده بود، یک جوان ۳۲ ساله به قتل رسید.

سرهنگ "حکمت الله شجاعی" اظهارکرد: اواخر آبان ماه سال جاری خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل در جاده "کرج چالوس" به پلیس آگاهی استان اعلام و بلافاصله عوامل اداره مبارزه با جرائم جنایی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود بررسی‌های کارآگاهان حکایت از این داشت که به دلیل خیره شدن مقتول به یک شخص ناشناس با یکدیگر درگیر شده‌اند و قاتل با استفاده از یک چاقو ضربه‌ای به نامبرده وارد و متواری شده است.

شجاعی کرد: در ادامه با انجام تحقیقات میدانی و بکارگیری اقدامات فنی و پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت شده و نامبرده را در با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۸۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان