//
کدخبر: ۴۲۴۹۳ //

ساخت یخچال مصنوعی در بیابان

دانشمند هندی با ایجاد یخچال مصنوعی در بیابانی در شمال هند حتی در طول خشکسالی نیز مشکل بی آبی را برطرف کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

بارش های کم و خشکسالی سبب شده تا گروهی از دانشمندان با ایجاد یخچال مصنوعی در بیابان «لاداخ» به بومیان محلی کمک زیادی کنند.

این منطقه بیابانی بین دو کوه بلند جهان «هیمالیا و کانلان» قرار دارد . آب در این منطقه بسیار حیاتی است و می تواند به کشاورزی بومیان محلی کمک شایانی کند.

با وجود تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین روز به روز این منطقه خشک تر شده و در ماههای آوریل و مه مردم به شدت دچار بی آبی می شوند.

اکنون یک دانشمند برای فراهم کردن آب بیشتر برای بومیان راهکاری جالب ارائه داده است.

«سونام وانگ چوک» با استفاده از آب لوله کشی اکنون یخچال مصنوعی را در دل بیابان بوجود آورده است. این دانشمند بر این بارو است که با ایجاد یخچال های بیشتر می توان مشکل بی آبی را در منطقه کمتر کرد.

این مهندس مکانیک با استفاده از مواد طبیعی مانند بوته و بکار گیری کاتالیزور آب را تبدیل به یخ کرده است. از دید این محقق تبدیل اب به یخ تنها با استفاده از قوانین فیزیک صورت می گیرد. آب بصورت چشمه از لوله خارج می شود و پس از سرد شدن تبدیل به یخچالی کوچک می شود که در فصل های گرم سال می تواند جایگزین کمبود آب شود.وی معتقد است هر چقدر تعداد این یخچال های مصنوعی بیشتر شود می توان کمک بیشتری به کم آبی بومیان منطقه کرد.»

303

منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان