//
کدخبر: ۴۱۹۸۵۲ //

سرقت های ترسناک نیم ساعت پس از آزادی

طرح تشدید برخورد با سارقان و مالخران در پایتخت ادامه دارد و در تازه‌ترین عملیات پلیسی، 164سارق حرفه‌ای دستگیر شدند؛ دزدانی ازجمله 2جوان تحصیل‌کرده که می‌گویند نخبه هستند و قهرمان سابق یکی از ورزش‌های رزمی که کیف‌قاپی می‌کرد

 سرقت های ترسناک نیم ساعت پس از آزادی
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس تهران دیروز در مقر پلیس آگاهی تهران و در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از دستاوردهای تازه‌ترین طرح پلیس بگوید.

وی توضیح داد: اواخر سال گذشته بود که طرح برخورد با سارقان و مالخران به‌طور گسترده در پایتخت اجرا شد؛ طرحی که اجرای آن متوقف نشده و همچنان باقوت ادامه دارد؛ به‌طوری‌که همکاران من در پلیس آگاهی پس از مدت‌ها انجام کار اطلاعاتی و شناسایی موفق شدند در عملیاتی 48ساعته، 164سارق حرفه‌ای در سطح شهر تهران را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی تهران گفت: اموال زیادی از سارقان کشف شده است که هنوز آمار دقیقی از تمام اموال مسروقه درنیاورده‌ایم، اما بیش از یک‌هزار گوشی تلفن همراه هوشمند، اموال زیادی که مربوط به سرقت از منازل است، چندین دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و... در این طرح کشف شده است. سردار محمدیان همچنین درباره نحوه شناسایی سارقان و رصد آنان نیز گفت: پلیس امروز به سیستم‌های متعدد برای رصد لحظه‌ای مجهز است و ما حتی از طریق شیوه و شگرد و تعداد افراد حاضر در یک سرقت، می‌توانیم باندهای فعال را شناسایی کنیم. اینها به‌دلیل اشراف و تسلط بالای پلیس روی مجرمان است.

رئیس پلیس تهران همچنین درباره سرقت از منزل نیز گفت: در ایام اربعین حسینی که ممکن است مردم به سفر بروند یا منازل خود را ترک کنند، تأکید ما پیشگیری از سرقت است و در این خصوص گشت‌های نامحسوس و محسوس در سطح محلات فعال هستند. فقط طی همین ۲۴ساعت گذشته 4گروه از سارقان منازل هدف گلوله پلیس قرار گرفتند که اسنادش وجود دارد و آنها هم در حال درمان هستند. پلیس با هیچ خلافکاری تعارف ندارد.

دزدی؛ 30دقیقه بعد از آزادی

24سال بیشتر ندارد، اما سوابق زیادی در پرونده‌اش ثبت شده است. با وجود این سن کم خودش را یک خلافکار حرفه‌ای می‌داند و می‌گوید آخرین‌بار تنها 30دقیقه بعد از آزادی از زندان سرقت را از سر گرفته است.

با چه شگردی سرقت می‌کردی؟

من و دوستم موبایل‌قاپی می‌کردیم؛ با تهدید گاز اشک‌آور. با موتور در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و به محض شناسایی سوژه به سمتش هجوم می‌بردیم. سپس با تهدید گاز اشک‌آور موبایل را به سرقت می‌بردیم.

چرا با گاز اشک‌آور؟

چون هم مال باخته می‌ترسید و هم خطرش به‌مراتب از تهدید چاقو، قمه یا اسلحه کمتر است. همین‌که اسپری را به‌سمت طعمه می‌گرفتیم و می‌گفتیم اگر موبایلش را ندهد از اسپری استفاده می‌کنیم، طرف موبایلش را دودستی تقدیم ما می‌کرد.

چرا مثل بقیه زورگیرها از چاقو استفاده نمی‌کردید؟

ببینید من شیشه می‌کشم و دچار توهمات شدید هستم. اگر چاقو دستم بگیرم، قطعا مرتکب جنایت می‌شوم؛ چون هوش و حواس درست و حسابی ندارم. قبلا با یک باندی کار می‌کردم که از چاقو و قمه استفاده می‌کردند. آنها در جریان یکی از زورگیری‌هایشان مردی را تا یک قدمی مرگ پیش بردند؛ برای همین به چندین سال حبس محکوم شدند؛ به همین دلیل من جرأت نمی‌کردم دست به چاقو بزنم.

با گوشی‌های سرقتی چه می‌کردید؟

آنها را به مالخر می‌فروختیم، اما خب با قیمت خیلی پایین؛ مثلا گوشی 80 تا 100میلیونی را بین 5تا 8میلیون تومان می‌خریدند و گوشی‌های 50تا 80میلیونی را بین 3 تا 5میلیون تومان.

چند وقت است که سرقت می‌کنید؟

حدود 2ماه. من 2‌ماه قبل بعد از 9سال حبس از زندان آزاد شدم، اما نیم‌ساعت بعد از آزادی، گوشی یک نفر را در خیابان قاپیدم و بعد سراغ بچه‌محل‌مان که او هم تازه از زندان آزاد شده بود، رفتم تا با هم سرقت کنیم.

با وجود این سن کم، چرا سوابق زیادی در پرونده‌ات ثبت شده است؟

برای اینکه از 12سالگی سارق شدم. ببینید قبل از آن یا فال می‌فروختم یا گدایی می‌کردم. بعد با دوستم از راننده‌ها سرقت کردیم؛ یعنی سوار ماشین‌ها می‌شدیم و با تهدید چاقو زورگیری می‌کردیم. 3،2بار هم به جرم موبایل‌قاپی دستگیر شدم. به‌نظرم بهترین و آسان‌ترین راه، سرقت گوشی موبایل است. البته این نظر من است، شاید برای من این کار راحت‌تر باشد، اما برای یک سارق دیگر، سخت‌تر. بستگی به طرف دارد. من در یک چشم برهم زدن گوشی مدل بالا سرقت می‌کنم و یک ساعت بعد آن را تبدیل به پول می‌کنم.

چه کنیم که در دام شما سارقان گرفتار نشویم؟

اگر گوشی‌های گران‌قیمت می‌خرید، آنها را در معرض دید قرار ندهید؛ مثلا از هندزفری استفاده کنید. گوشی را به‌راحتی در دست‌تان نگیرید؛ حتی برای چند دقیقه. اگر داخل ماشین هستید، حتما شیشه را بالا بکشید. اگر کمی پایین باشد هم می‌شود سرقت کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۸۵۲ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    اگر میخواهید بازنده این بازی کثیف دزد و فروشندگان حرف مفت زن نباشید و کاسه چه کنم چه کنم دست نگیرید باید هر چیزی را که به عنوان ضد سرقت، حفاظتی، امنیتی یا ایمنی میخرید فقط با ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از یک فروشنده معتبر بخرید که امروز نیومده باشه الکی به شما ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بده و فردا دیگه اثری ازش پیدا نکنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان