//
کدخبر: ۴۱۹۶۴۳ //

آخرین هشدار پلیس به مالخران!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۶۴ سارق حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.

آخرین هشدار پلیس به مالخران!
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار عباسعلی محمدیان در اجرای طرح برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی فراجا به اجرا درآمد، گفت: همکاران من در پلیس آگاهی پس از مدت‌ها انجام کار اطلاعاتی و شناسایی، طی ۴۸ ساعت گذشته طرح تشدید مقابله با سارقان و خریداران اموال مسروقه را به شکل عملیاتی اجرا کردند که حاصل آن دستگیری ۱۶۴ سارق حرفه‌ای در سطح شهر تهران شد.

وی با بیان اینکه این افراد در عملیات‌های جداگانه و در نقاط مختلف شهر تهران دستگیر شدند، گفت: عملیات پلیس برای دستگیری برخی از این افراد بسیار پیچیده و حساس بود، چرا که ما این افراد را در خیابان دستگیر نکردیم، بلکه گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی در این مجموعه پس از ساعت‌ها و روزها کار شبانه‌روزی نسبت به دستگیری این افراد اقدام کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اموال کشف شده از این سارقان گفت: اموال زیادی از سارقان کشف شده است و با توجه به اینکه این عملیات همین چند ساعت پیش به پایان رسید، هنوز آمار دقیقی از تمام اموال مسروقه در نیاوردیم، اما بیش از یک هزار گوشی تلفن همراه هوشمند، اموال زیادی که مربوط به سرقت از منازل است، چندین دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و ... در این طرح کشف شده است.

محمدیان درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت: ارزش ریالی این اموال نیز به حدی بالا بود که هنوز و در این محدت کم فرصت نشده که به‌طورکامل ارزیابی شود. اما من این را به مردم عزیر می‌گویم که همین الان و به جز اعترافات افراد دستگیر شده، با احتساب اموال مسروقه‌ای که کشف کردیم، دستکم ۱۵۰۰ فقره سرقت مورد رسیدگی قرار گرفته و اموال سرقتی به مردم خواهد رسید.

وی درباره آمار سرقت در تهران نیز گفت: ما با خودمان عهد کردیم که آمار درصدی به مردم ندهیم، چیزی که برای ما مهم است، این است که سرقت‌ها کاهش پیدا کند و مردم هم متوجه این موضوع شوند. همچنین با تدابیر فرمانده فراجا بنا شد تا دستگیری مالخران و سارقان همزمان دنبال شود. چرا که ما معتقدیم که اگر مالخران نباشند و اموال سرقتی را نخرند سارقان هم دیگر سرقت نمی‌کنند و این چرخه تا حد زیادی متوقف می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در همین راستا هم برای آخرین بار به برخی از افراد دارای واحد صنفی که اقدام به فروش اموال مشکوک می‌کنند و همچنین مالخران هشدار می‌دهیم که دست از این کار بردارند، چرا که پلیس به هیچ وجه در این زمینه کوتاه نخواهد آمد و به جد با سارقان و مالخران برخورد خواهد کرد. کسانی هم که اقدام به خرید و فروش اموال سرقتی کنند، حتماً در دام پلیس خواهند افتاد و مجازات سنگینی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

محمدیان درباره اثربخشی فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت در تهران نیزگفت: در تهران بزرگ کاهش سرقت اتفاق افتاده، اما این را مردم باید احساس کنند، ما در نظرسنجی‌هایی که از مردم انجام دادیم، به این نتایج رسیدیم که مردم یواش یواش در حال اطلاع از این روند کاهشی هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان