//
کدخبر: ۳۹۰۲۶ //
به سایت‌هاى همسر‌یابى اعتماد نکنید

دختر جوان قربانى سایت همسر‌یابى شد

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى،‌ از شناسایى عامل جعل و سوء استفاده از دختر جوان مشهدى در فضاى سایبر خبر داد.

دختر جوان قربانى سایت همسر‌یابى شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح خبر گفت: خانمى سراسیمه و آشفته به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود را داشت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان گفت، با توصیه یکى از دوستان و از روى حس کنجکاوى در سایت همسریابى عضویت پیدا کرده و با آقاى دکتر دندانپزشکى آشنا شدم و با توجه به هشدارها و توصیه‌هاى پلیس فتا در خصوص هویت فرد مذکور تحقیقات کرده و متوجه شدم هویت وى واقعى و ادعاى وى صحیح مى‌باشد و با توجه به ابعاد شخصیت وى براى ادامه آشنایى مصمم‌تر شدم و به دعوت وى براى اولین و آخرین بار در رستورانى براى ناهار دعوت شدم تا اینکه تلفنش زنگ خورد و خبر مرگ ناگهانى پدرش را دادند و او هم براى رفتن به شهرستان از من درخواست اتومبیل‌ام را به همراه مدارک آن نمود و من هم مدارک به همراه خودرو‌ام را تحویل او دادم که متوجه شدم دیگر خبرى از آقاى دکتر نیست.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا طى اقدامى سریع پس از اخذ اظهارات شاکیه بلافاصله پرونده را در دست اقدام و بررسى‌هاى لازم در این خصوص را به عمل آوردند که با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد عامل کلاهبردارى از زن جوان با سوء استفاده از مدارک هویتى دندانپزشک نام آشناى مشهدى، اقدام به کلاهبردارى نموده‌است.

این مقام انتظامى تصریح کرد: پس از شناسایى متهم توسط کارشناسان زبده پلیس فتا و هماهنگى لازم با مقام محترم قضایى اقدام لازم جهت دستگیرى متهم صورت گرفت و طى عملیاتى نامبرده در خروجى شهر دستگیر شد.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: متهم دستگیرشده که مردى 23 ساله بود در اعتراف به جرم خود گفت: به دلیل بیکارى، با سوء استفاده از هویت برادرم و جعل عنوان وى اقدام به عضویت در سایت همسر‌یابى نمودم و پس از آشنایى و جلب اعتماد زن جوان به بهانه ازدواج، با هدف کسب منفعت مالى،‌ قصد داشتم خودرواش را با مدارکى که در اختیار داشتم در سایت‌هاى واسطه بفروشم.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى تصریح کرد: خوشبختانه قبل از اینکه خودرو شاکى بفروش برسد به صاحب آن باز پس داده شد و متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایى به دادسرا اعزام شد.

این مقام انتظامى تصریح کرد: شهروندان گرامى و کاربران محترم اینترنت؛ "هویت پنهان" از ویژگى‌هاى بارز فضاى سایبر مى‌باشد لذا هرگز به افراد ناشناسى که با آن‌ها در فضاى سایبر آشنا مى‌شوید، اعتماد نکرده به ویژه سایت‌هاى همسریابى که در حال حاضر به مکانى براى سوء استفاده و کلاهبردارى از افراد تبدیل شده‌است.

شایان ذکر است سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان