//
کدخبر: ۳۹ //

دودکش های ناایمن ۸۰ درصد علل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن

رئیس کارگروه کشوری پیشگیری از مسمومیت و مرگ خاموش با مونواکسید کربن گفت: دودکش های نا ایمن 80 درصد علل حوادث و مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در کشور را تشکیل می دهند.

دودکش های ناایمن 80 درصد علل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن

دودکش های ناایمن 80 درصد علل مسمومیت با گاز مونواکسید کربنبه گزارش فرتاک خبری جواد نوفرستی روز پنجشنبه در همایش 'بررسی علل و راهکارهای پیشگیری از مسمومیت و مرگ های خاموش ناشی از گاز مونواکسید کربن' در مشهد افزود: استاندارد نبود دودکش های ساختمان، دودکش های وسایل حرارتی و رابط های آنها، ایجاد مسمومیت با مونواکسید کربن را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه برخی به استفاده از وسایل گاز سوز با روشهای غیر ایمن روی می آورند، اظهار کرد: تمام دوکش هایی که از در و پنجره ها خارج شده و بدون عایق رها شده اند، نا ایمن و در معرض خطر هستند.

وی گفت: سالانه بیش از 800 نفر در کشور بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست می دهند، افزود: این در حالی است که 10 تا 20 برابر این تعداد هر سال دچار عوارض ناشی از مسمومیت با این گاز می شوند.

نوفرستی افزود: استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز و فارس بیشترین حوادث گازگرفتگی و مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را در کشور به خود اختصاص داده اند.

ادامه داد: بسیاری از ساکنان مسکن مهر در کشور به دلیل عدم بهره برداری مناسب در معرض خطر گازگرفتگی قرار دارند.

وی گفت: مردم باید هر روز یا دست کم هفته ای یکبار از عملکرد صحیح دودکش های منازل و وسایل گاز سوز اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: استان خراسان رضوی در طول سالهای اخیر با اقدامات منسجم به ویژه از طریق نظارت های نظام مهندسی در مناطق در معرض خطر، میزان حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را 50 درصد کاهش داده است.

همایش یک روزه 'بررسی علل و راهکارهای پیشگیری از مسمومیت و مرگ های خاموش ناشی از گاز مونواکسید کربن' به همت شهرداری منطقه ثامن و منطقه یک شهرداری مشهد برگزار شد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان