//
کدخبر: ۳۸۶۶۰۸ //

کلاهبردار ۳۰ میلیاردی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: این کلاهبردار در طول فعالیت مجرمانه از هزار نفر از شهروندان در حدود ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

 کلاهبردار ۳۰ میلیاردی دستگیر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن غنیمتی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان شهرستان خدابنده مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان خدابنده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برابر اظهارات شاکیان و اقدامات فنی معلوم شد، قربانیان حین گشت‌زنی در شبکه‌های اجتماعی خارجی با نرم‌افزاری مواجه و در حین نصب و راه‌اندازی به درگاه بانکی هدایت و اقدام به واریز مبلغ ناچیزی می‌کند، تصریح کرد: این کلاهبردار به منظور گمراه کردن قربانی پس از انجام تراکنش بانکی، پیغام تراکنش موفق ارسال شده و پس از مدتی به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت می‌شود.

 غنیمتی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده تصریح کرد: متهم پس از روبرو شدن با مستندات به هزار فقره کلاهبرداری به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار داشت با ساخت نرم‌افزار موبایلی با عناوین مختلف و با مبالغ کم و وسوسه‌انگیز کاربران را به صفحه جعلی درگاه پرداخت بانکی هدایت کرده و با دسترسی به گوشی همراه قربانی و سرقت اطلاعات حساب بانکی در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنها کرده است.

غنیمتی با بیان اینکه متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید طلا و ملک می‌کرد، به شهروندان توصیه کرد به تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران به هیچ عنوان پاسخ ندهند و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان