//
کدخبر: ۳۸۰ //

محاکمه قاتل معلم فیزیک / برای دانش آموز بروجردی قصاص درخواست شد

پسر 15 ساله که به اتهام قتل معلم فیزیک بازداشت شده بود، برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت. او این‌بار هم به قتل معلمش بصراحت اعتراف و صحنه کشتن او را مقابل قضات دادگاه بازسازی کرد.

محاکمه قاتل معلم فیزیک / برای دانش آموز بروجردی قصاص درخواست شد

ساعت 11 صبح اول آذر سال 93، محسن خشخاشی 43 ساله در حال تدریس درس فیزیک در دبیرستان پسرانه حافظی در خیابان 45 متری بسیج شهرستان بروجرد بود که دانش‌آموز 15 ساله وارد کلاس شد. دانش‌آموز نوجوان بدون هیچ حرفی به سمت نیمکتش حرکت کرد. معلم از او خواست به دلیل غیبت غیرموجه از دفتر نامه بیاورد که پسر نوجوان به طرفش حمله ور شد و با چاقویی که همراه داشت، ضرباتی به گردن و سینه معلم وارد کرد و گریخت.

 پیکر نیمه‌جان معلم به بیمارستان شهید چمران منتقل شد، اما تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و معلم فیزیک، جان خود را از دست داد. همزمان با این جنایت Crime تلخ، متهم تحت تعقیب پلیس Police قرار گرفت تا این‌که یک ماه بعد از این جنایت، نوجوان متهم به قتل Murder ـ که در جریان درگیری خیابانی بازداشت و در کانون اصلاح و تربیت تهران نگهداری می‌شد ـ شناسایی و برای تحقیقات به پلیس آگاهی استان لرستان منتقل شد. او در جریان تحقیقات به قتل آقا معلم اعتراف کرد و به کانون اصلاح و تربیت منتقل شد.

پرونده وی نیز با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری استان لرستان ارسال و مدتی بعد، نوجوان متهم به قتل در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان لرستان محاکمه و با رای قضات دادگاه به سه سال حبس و پرداخت دیه در حق اولیای دم محکوم شد که رای صادره با اعتراض خانواده مقتول به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات شعبه 31 دیوان عالی کشور حکم صادره را نقض کردند و برای رسیدگی دوباره، پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شد. چهارشنبه گذشته متهم به قتل، از کانون اصلاح و تربیت برای محاکمه به دادگاه شعبه دوم کیفری یک استان لرستان منتقل شد.

دومین محاکمه

در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان به دفاع از کیفر خواست پرداخت. بعد از آن والدین مقتول که قیم دو فرزند او بودند، در جایگاه قرار گرفتند و برای قاتل The Murderer فرزندشان درخواست قصاص کردند.

این در حالی بود که دانش‌آموز متهم به قتل در جایگاه قرار گرفت و به قتل معلم خود اعتراف کرد.

سعید رضا برخورداری، وکیل خانواده معلم به جام‌جم گفت: متهم، قتل معلمش را پذیرفت و اعلام کردکه ناراحت است. او زمانی که عصبانی شده، چاقویی را که همراه داشته از جیبش بیرون آورده و ضربه‌ای به گردن او زده و فرار Escape کرده است. همین کارش باعث شده آقا معلم فوت کند. او مدعی بود، چاقویی که همراه داشته، کارد میوه‌خوری بوده اما چنین نبوده و کاردی که او از آن استفاده کرده، کارد میوه‌خوری نبوده است.

وی ادامه داد: متهم ناراحت بود اما از اولیای دم درخواست بخشش نکرد. فقط پدر متهم بود که از خانواده مقتول خواست فرزند خطاکارش را ببخشند. این در حالی بود که قضات دادگاه از او خواستند صحنه جنایت را برایشان بازسازی کند. متهم مقابل حاضران جلسه و قضات دادگاه، نحوه چاقو زدن و قتل معلم مدرسه‌اش را بازسازی کرد. بعد از آن قضات دادگاه به اخذ آخرین دفاع از متهم پرداختندکه او نیز گفته‌های پیشین خود را تکرارکرد. این بار هم از اولیای دم تقاضای بخشش نکرد.

متهم به کانون بازگشت داده شد و قضات شعبه وارد شور شده‌اند تا در زمان قانونی حکم مربوط به پرونده را صادر کنند.

قصاص می‌خواهیم

برادر مقتول گفت: همچنان برای قاتل برادر معلمم در خواست قصاص داریم. این پسر نوجوان بی‌آن‌که به انجام کارش و آینده آن بیندیشد، برادرم را مقابل چشمان دیگر دانش‌آموزان و سر کلاس درس بی‌رحمانه به قتل رساند. او از صحنه حادثه Incident فرار کرد و حتی نماند تا بفهمد چه بلایی بر سر برادرم آمده است. فرار کرد و به تهران آمد و خود را تسلیم نکرد تا این‌که پلیس او را بازداشت کرد.

وی افزود: دراین جلسات، متهم یک‌بار هم از خانواده‌ام تقاضای بخشش نکرد. از مسئولان قضایی می‌خواهیم، رای قاطعانه در این پرونده صادر کنند تا دیگر هیچ دانش‌آموزی به خود اجازه ندهد‌ چنین بی‌رحمانه جان معلمی را بگیرد و امنیت جامعه را به خطر بیندازد

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان