//
کدخبر: ۳۷۹۱ //
اقدامات حمایتی تامین اجتماعی از حادثه‌دیدگان پلاسکو اعلام شد

پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان شهدای پلاسکو /جزییات بیمه بیکاری برای کسبه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات حمایت‌های درمانی، بیمه‌ای و حمایتی از حادثه‌دیدگان پلاسکو را تشریح کرد.

پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان شهدای پلاسکو /جزییات بیمه بیکاری برای کسبه

به گزارش فرتاک نیوز، تقی نوربخش با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص نحوه خدمات امدادی و بیمه‌ای و حمایت سازمان تامین اجتماعی از آسیب دیدگان حادثه پلاسکو اظهار کرد: از ساعات اولیه حادثه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان تهران به صورت آماده ‌باش درآمدند. همچنین کلیه امکانات درمانی در اختیار مجروحین احتمالی قرار دارد.

وی افزود: تمام هزینه مجروحین تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی صد در صد رایگان است. تعداد بسیاری از مصدومان در حال حاضر مرخص شده‌اند، اما اگر هزینه‌های احتمالی بر عهده سازمان تامین اجتماعی باشد می‌توانند با مراجعه به دفتر اسناد پزشکی سازمان در خیابان کارگر آن‌ را دریافت کنند.

پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان شهدای پلاسکو از هفته آینده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه اضافه کرد: مقررش شده است در فاصله هفته آتی اقدامات لازم برای پرداخت مستمری بازنشستگی به بازماندگان شهدای این حادثه انجام می‌شود و پرداخت‌ها از همین ماه صورت می‌گیرد. به همین منظور آن‌ها می‌توانند به تقاطع خیابان سرهنگ سخایی و 30 تیر اداره کار جنوب غربی سازمان تامین اجتماعی رفته و تشکیل پرونده بدهند. همه این اقدامات بدون تشریفات اداری مرسوم انجام می‌شود.

به گفته نوربخش، احکام بیمه بیکاری نیز طی همین هفته صادر می‌شود. تا کنون نیز ۱۰۰ نفر در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که در پلاسکو واحد پخش داشتند یا سایر افرادی که خارج آن، کارگاه تولیدی دارند با وامی که بهره شش درصد دارد می‌توانند به ازای هر نفر ‌آنرا از بانک رفاه دریافت نمایند. با این کار کارگران در حوزه خود مشغول می شوند و کارفرمایان نیز بخشی از خسارت خود را دریافت می کنند.

نوربخش با بیان اینکه ثبت نام این افراد از همین هفته آغاز می‌شود، تصریح کرد: زمینه اشتغال نیز برای تعداد معدودی از کسانی که در این حادثه زیان دیده‌اند و تحت پوشش سازمان قرار دارند، ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مردم اطمینان خاطر داد که این اقدامات خارج از تشریفات اداری معمول برای التیام بخشی از آلام آن‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی جزئیات پرداخت تسهیلات با بهره شش درصد در این هفته مشخص می‌شود.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان