//
کدخبر: ۲۹۲۹۷ //

۲ امتحان نهایی از درس دینی از دانش آموزان تهرانی در یک روز

در یک اتفاق عجیب دانش‌آموزان پایه نهم منطقه ۱۷ آموزش و پرورش در یک روز دوبار امتحان دینی دادند.‌

به گزارش فرتاک نیوز،

آموزش و پرورش با تأیید موضوع، اعلام کرد این ماجرا فقط در یک مدرسه بوده است‌ اما گزارش‌هایی هست که تأیید می‌کند این اتفاق محدود به یک مدرسه نبوده است. برخی از دانش‌آموزان پایه نهم مدارس منطقه17 تهران نسبت این موضوع اعتراض کردند.

یکی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه «ش.ب» گفت: «براساس برنامه خرداد نخستین امتحان ما سه‌شنبه 2خرداد، دینی بود. 8 صبح سر جلسه امتحان حاضر شدیم. جواب سؤال‌ها را نوشتیم، ولی بالای ورقه سؤالات نوشته بود: «سؤالات امتحان دین و زندگی خرداد‌ماه95!» با اینکه امتحان تمام شد، ولی پس از آن اجازه ندادند ما از سالن امتحان خارج شویم و بعد از نیم‌ساعت سؤالات جدید به ما دادند و گفتند به این سؤالات هم جواب بدهید.»

یکی از دانش‌آموزان پسر دبیرستان «الف» هم ماجرا را اینطور توضیح داد: «45دقیقه بعد از شروع امتحان، برگه دیگری به ما دادند و گفتند که این برگه امتحان اصلی است.» امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم متوسطه اول شهر تهران به‌صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شود.

در پیگیری این ماجرای بی‌سابقه، سیدرحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: «حتما این موضوع را بررسی، پیگیری و با خاطیان برخورد قانونی می‌کنیم.»سرپرست روابط عمومی آموزش و پرورش تهران نیز اینگونه توضیح داد: «امتحان درس دین و زندگی پایه نهم خرداد۹۶ در ساعت و تاریخ مقرر و در صحت و سلامت کامل برگزار شده و خللی در روند برگزاری این امتحان دانش‌آموزان به‌وجود نیامده است. برگه‌های به اشتباه توزیع‌شده سؤال درس دین و زندگی خرداد‌ماه سال قبل، با اطلاع بموقع مدیر مدرسه جمع‌آوری و سؤالات اصلی جایگزین آن شده است.»

ادعای محمد روزبهانی در حالی است که دست‌کم این اتفاق در 3دبیرستان این منطقه که دانش‌آموزان رخ داده است. بهروز فتحی، کارشناس آموزش و پرورش درباره این اتفاق می‌گوید: «برگزاری 2 امتحان از یک درس و بلافاصله، تأثیر منفی بر اعصاب دانش‌آموزان دارد و باید با مسبب یا مسببان این اشتباه برخورد شود و آموزش و پرورش هم بابت این اشتباه عذرخواهی کند.» علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز وعده داد که موضوع را بررسی کند.

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان