//
کدخبر: ۲۸۸۶۷ //

عروس دستور دادتا داماد را بدزدند

وکیل قلابی با همدستی دو مامورنما مردی ثروتمند را ربود تا او را مجبور کند مهریه همسرش را پرداخت کند.

به گزارش فرتاک نیوز،

24 خرداد 94، مردی با مراجعه به کلانتری ولنجک از سه نفر به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد. مرد بنگاه‌‌دار گفت: «چند وقت پیش، همسرم به دلیل اختلافات خانوادگی، مهریه‌اش را به اجرا گذاشت. من 70 سکه‌اش را داده بودم و 30 تای آن باقی مانده بود. قرار گذاشتیم این تعداد را قسطی پرداخت کنم، اما او از من شکایت کرد و حکم جلبم را گرفت. امروز در شرکت محل کارم بودم که وکیل همسرم همراه دو نفر دیگر که خود را مامور معرفی می‌کردند، آمدند و مرا با خود بردند. آن دو نفر به من دستبند زدند و در یک ماشین سوارم کردند تا به کلانتری برویم اما در بین راه تغییر مسیر دادند و مرا به بام تهران بردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند. می‌خواستند با تهدید، 30 سکه باقی مانده را یکجا پس بگیرند، اما من مقاومت کردم. وقتی دیدند کاری از پیش نمی‌برند، مرا در نزدیکی کلانتری ولنجک از ماشین پایین انداختند و خودشان فرار  کردند.»

با ثبت شکایت مرد بنگاه‌دار، ماموران همسر او را به کلانتری احضار و مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: «برادرم دوستی داشت که خود را وکیل معرفی کرده بود. من به او چند میلیون تومان دادم تا پرونده‌ام را دنبال کند و بقیه مهریه‌ام را هم از همسرم بگیرد. روزی که او همراه دو مامور به محل کار همسرم رفتند و به او دستبند زدند، آنجا بودم. پرسیدم چرا آن دو مامور لباس نظامی به تن ندارند؟ گفت اینها مامور اجرای احکام هستند برای همین لباس معمولی پوشیده‌اند. دو ساعت پس از این که شوهرم را با خود بردند به من زنگ زدند و در نزدیکی کلانتری قرار گذاشتند. همانجا شوهرم را از ماشین پیاده کردند و تحویلم دادند. من خودم حکم جلب داشتم اما مامورها را من نیاورده بودم.»

اظهارات شاکی و همسرش نشان می‌داد که مامورها قلابی بوده‌اند و وکیل آنها را اجیر کرده است. همچنین استعلام پلیس، از جعلی بودن مدرک وکیل نیز حکایت داشت. با کسب این سرنخ، وکیل قلابی به جرم آدم‌ربایی و غصب عنوان دستگیر شد. دو مامورنما نیز تحت تعقیب قرار گرفتند، اما مخفیگاهشان شناسایی نشد تا پرونده با همان یک متهم ـ ‌وکیل قلابی ـ برای صدور حکم در اختیار شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران قرار گیرد. صبح دیروز، در ابتدای جلسه دادگاه، شاکی درخواست مجازات کرد.

سپس متهم در جایگاه ایستاد و با رد اتهامات خود گفت: «من مدیرعامل یک شرکت نفتی هستم و هیچ وقت خودم را وکیل جا نزدم. پولی هم که مدعی هستند در ازای وکالت به من داده‌اند، طلبی بوده که از آنها داشتم. روز حادثه  نیز همسر شاکی، مامورها را آورده بود.» اظهارات متهم در حالی است که براساس مدارک موجود، همسر شاکی از قلابی بودن وکیل خبر نداشت و روز حادثه نیز هیچ ماموری با خود نیاورده بود.

متهم در آخرین دفاع نیز بار دیگر خود را بی‌گناه دانست تا قضات پایان جلسه را اعلام کنند و برای صدور رای وارد شور شوند.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان