//
کدخبر: ۲۲۹۴۸ //
تهران پاکستان را مسئول حادثه می داند؛

تعداد شهدای حادثه تروریستی میرجاوه به ۱۰نفر رسید/ انتشار نام شهدا

تعداد شهدای حادثه تروریستی میرجاوه در منطقه صفر مرزی سیستان و بلوچستان به ۱۰ تن رسید

تعداد شهدای حادثه تروریستی میرجاوه به ۱۰نفر رسید/ انتشار نام شهدا
به گزارش فرتاک نیوز،

چهارشنبه شب در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان ۱۰ تن از مرزبانان پاسگاه «میل ۱۰۰» از گروهان «چاهندو» منطقه میرجاوه سیستان و بلوچستان حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند.

در این حادثه تروریستی که گروهک تکفیری‌، تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت آن را برعهده گرفته است، ستوان سوم حمیدرضا جهانتیغ، ستوان سوم علی پودینه و ستوان سوم محسن دایی‌زاده از پرسنل کادر نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

همچنین سربازان وظیفه حجت کاظمی، صادق خدادادی، امیر مکاری، مهدی امینی، حسین طاهریان، داوود باشتنی و یک نفر دیگر از سربازان به‌علت شدت جراحت وارده به شهادت رسیدند که هنوز نام نفر آخر اعلام نشده است.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی درباره این حادثه تروریستی گفته است : شلیک‌ها به سمت مرزبانان کشورمان از داخل خاک پاکستان انجام شده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این اقدام به وسیله سلاح‌های دوربرد انجام شده است.

منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه مسوولیت این اقدام بر عهده دولت پاکستان است مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد این کشور اعلام کرده و رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان خبر داد.

دادستان زاهدان: 10 مرزبان در منطقه میرجاوه به شهادت رسیدند

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با تایید شهادت 10 نفر از ماموران مرزبانی منطقه میرجاوه در اثر تیرانداری اعضای گروهک جیش الظلم،گفت: حال تنها مرزبان مجروح وخیم است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام علی موحدی راد در این باره افزود: نیروهای متخاصم پس از درگیری و به شهادت رساندن مرزبانان به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.

دادستان زاهدان به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: حدود ساعت 20 امشب در منطقه مرزی میرجاوه و بین میل 99 و 100 یازده نفر از ماموران مرزبانی متشکل از سه نفر از ماموران کادری و 8 نفر از سربازان وظیفه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: متاسفانه 8 تن از مرزبانان بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف، در دم به شهادت رسیده و 2 تن دیگر هم پس از انتقال به بیمارستان شهید شدند.

دادستان زاهدان با اعلام اینکه حال تنها مجروح این حادثه نیز وخیم گزارش شده است، افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران به همراه نیروهای امنیتی در حال بررسی حادثه و پیگیری آن هستند.

موحدی راد با اعلام اینکه محل وقوع این جنایت، منطقه مرزی دارای پوشش جنگلی است، گفت: متجاوزان گروهک جیش العدل پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان