//
کدخبر: ۲۰۱۷۹ //

جزییات تازه از سرقت خودروهای شاسی بلند با همدستی دو برادر

جزئیات تازه ای از پرونده دو برادر که در کمتر از سه دقیقه خودروهای شاسی بلند را در شیراز و دیگر شهرهای کشور می دزدیدند به دست آمد.

جزییات تازه از سرقت خودروهای شاسی بلند با همدستی دو برادر

به گزارش فرتاک نیوز، آنها خودروهای مسروقه را در ازای مبلغ ناچیزی به پاکستان می فرستادند.تحقیقات پلیس آگاهی در اینباره از چندی قبل با سرقت چند خودروی شاسیبلند در شیراز آغاز شد. این خودروها تویوتا هایلوکس بودند و بررسیها نشان میداد که همگی با یک شیوه به سرقت رفتهاند. ماجرا از این قرار بود که سارق یا سارقان با استفاده از شاه کلید،خودروها را از محل پارکشان در خیابان سرقت میکردند.

 

اولین سرنخ

با بررسی تصاویر ضبط شده در دوربینهای مداربسته مشخصات برخی خودروها بهدست آمد. مأموران پلیس فارس در تحقیقات پیرامون این موضوع دریافتند که سارق یا سارقان به شیوه ای ماهرانه اقدام به سرقت خودروهای شاسی بلند کرده و این خودروها را در کمتر از سه دقیقه به سرقت برده اند.

 

بررسیها نشان می داد که خودروهای سرقتی را به سیستان منتقل کرده اند.

 

شناسایی سارقان

افسران آگاهی با بررسی این پرونده پی بردند که چند سال قبل هم متهمی سابقه دار با همین ترفند چند خودرو را سرقت و به شهرهای مرزی کشور منتقل کرده بود.

 

تجزیه و تحلیل این اطلاعات نشان داد همان سارق سابقهدار در پشت پرده این سرقتها قرار دارد. بررسی سوابق وی حاکی از آن بود که او چندی قبل به اتهام سرقت خودرو با همین شیوه دستگیر و زندانی شده و مدتی نیز در زندان بوده اما بعد از آزادی سرقتهایش را از سر گرفته است.

 

ماموران در ادامه ، راهی آخرین آدرسی شدند که از این متهم در سیستم پلیس ثبت شده بود اما او آنجا را ترک کرده بود. در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت ماموران با خبر شدند که در شهرهای دیگر کشور نیز به همین شیوه سرقت شده است. از این رو تحقیقات پیرامون این موضوع متمرکز شد و پلیس توانست سرنخی از مخفیگاه این سارق حرفه ای که در کمتر از سه دقیقه خودروهای شاسی بلند را می دزدید به دست آورد.

 

مأموران در جریان تحقیقات میدانی خود فهمیدند متهم اخیرا چند خودروی تویوتا به یک شهر مرزی منتقل کرده و به مشتریانی خاص فروخته است.

 

دستگیری این دو سارق

ماموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده و به دستور محمدی دره شوری بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی شیراز توانستند سرنخ هایی به دست آورند و این سارق را شناسایی کنند. با شناسایی مخفیگاه سارق ،ماموران در یک عملیات گسترده برای دستگیری وی وارد عمل شده و نامبرده را بازداشت کردند.

 

تحقیق از متهم نشان میداد که وی خودروهای شاسی بلند را در استان های مختلف به سرقت برده و سپس به سیستان و در نهایت به پاکستان منتقل کرده است.

 

با این اطلاعات تحقیقات ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان میداد همدست این متهم که برادرش است درمنزلی پنهان شده است. به این ترتیب، وی نیز در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. او در بازجویی ها ضمن اعتراف به سرقت ده ها دستگاه خودروی شاسی بلند گفت: من و برادرم پس از آزادی از زندان تصمیم گرفتیم خودروهای شاسی بلند را به سرقت ببریم از این رو با شاه کلید این کار را انجام می دادیم.

 

وی ادامه داد:سرقت خودروهای شاسی بلند دشوار بود از این رو برای این کار به زمانی سه دقیقه ای نیازمند بودیم در این میان پس از سرقت خودروها آنها را به سیستان و بلوچستان منتقل و از آنجا به پاکستان می فرستادیم. او درباره چگونگی انتخاب خودروها گفت: درکوچه و خیابانها پرسه می زدیم و خودروهایی را که مدت زیادی از زمان پارک شدنشان در کنار خیابان می گذشت، انتخاب می کردیم و مرحله به مرحله نقشه را اجرا و خودروها را به شهر مرزی منتقل می کردیم.

 

در جریان رسیدگی به این پرونده سارقان به بیش از 132 سرقت خودرو اعتراف کردند. متهمان در بازداشت به سر میبرند و تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی ادامه دارد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان