//
کدخبر: ۲۰۰۸۹ //

امدادرسانی اورژانس هوایی به زن و مرد گرفتار در کوههای قلارنگ ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زن و مردی که عصر امروز به علت سقوط از کوه های قلارنگ شهرستان ایلام به شدت مصدوم شده بودند با اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافتند.

امدادرسانی اورژانس هوایی به زن و مرد گرفتار در کوههای قلارنگ ایلام

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر علی دل پیشه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: عصر امروز در تماسی با اورژانس استان موضوع درخواست امداد زن و مردی که از ارتفاع 15 متری کوه های قلارنگ به دره ای سقوط کرده بودند و نیاز فوری به امداد رسانی داشتند، ثبت شد.

وی افزود: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر و وخامت حال مصدومان، بالگرد هوایی فوریت پزشکی به جای آمبولانس برای انتقال آنها به منطقه اعزام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: مصدومان این حادثه مردی 54 ساله و خانمی 20 ساله بوده اند که از ناحیه ستون فقرات، سر و گردن و کتف دچار شکستگی شده بودند که به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام اعزام و در این مرکز درمانی بستری شدند.

دکتر دل پیشه یادآور شد: اورژانس هوایی یکی از خدمات و دستاوردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت است که از ابتدای سال 96 در استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این بالگرد امداد از زمان استقرار در استان ایلام تا کنون توانسته در سه عملیات جداگانه مصدومانی را که دارای وخامت جسمانی بوده اند را به مرکز استان انتقال دهد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان